بانک مرکزی به گزارش و پیشنهادات مجلس توجه کند

بانک مرکزی به گزارش و پیشنهادات مجلس توجه کند
در ادامه جلسه علنی یکشنبه (25آبان) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل نود در مورد مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی قرائت شد.
علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  درتوضیحاتی در مورد این گزارش گفت: کمیسیون اصل نود با توجه به مشکلات در حوزه تامین نهاده‌های دامی به تهیه گزارشی پرداخت، طبق بررسی‌های صورت گرفته ۹۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز از طریق واردات صورت می‌گیرد که کشور سالانه نیاز به ۹ میلیون تن ذرت ،۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سویا و ۵.۵  میلیون تن جو است، بنابراین این نهاده‌ها باید روان توزیع شود، لذا عدم تامین به موقع آن باعث کاهش در میزان تولید فرآورده‌های دامی و طیور و آبزیان شده و زیان گسترده و جبران ناپذیر وارد می‌کند.
وی بیان کرد: نوسانات رخ داده در قیمت‌ها به خاطر نبود نظارت بوده و باید بر نحوه توزیع نظارت شود باید مشخص شود وارد کننده دانه‌های روغن و کارخانه دار اصلی سویا چه کسی است؟ چون طبق بررسی‌ها برخی از واردکنندگان ۳۰۰ میلیارد تومان کنجاله را در سامانه عرضه نکردند و در بازار آزاد عرضه کردند که این سود ۳ هزار میلیاردی به آنها داده است باید مسوولان نظارتی بر این موضوع نظارت داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: مستندات این گزارش به همراه مشکلات مربوطه به مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان مجاسبات ارجاع شده تا تخلفات را رسیدگی کنند و مجازات قانونی را اعمال کند.

کیمیا رشد صنعت البرز

محمد باقر قالیباف پس از استماع گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی گفت: از کمیسیون اصل ۹۰ به منظور تهیه این گزارش تشکر می‌کنیم. کمیسیون تخصصی کشاورزی از پیشنهادات ۱۰ گانه این گزارش به منظور حل مشکلات توزیع نهاده‌های دامی استفاده کند. البته کمیسیون کشاورزی به صورت ستادی و میدانی پیگیر این موضوع بوده و گزارشی را در این زمینه آماده کرده است. این دو گزارش می‌تواند مکمل یکدیگر باشد تا مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی برطرف گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت و به ویژه بانک مرکزی تقاضا داریم تا به این گزارش و پیشنهادات آن توجه کنند و همکاری لازم را با مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری با اشاره به قرائت این  گزارش گفت: این گزارش ایراداتی جدی داشت در این گزارش گفته شده است  که عده‌ای آمده‌اند پول را گرفته‌اند و رفته‌اند اما مشخص نیست چه کسانی هستند. لازم است این موارد به صورت روشن بیان شود چرا که برخی موارد ابهام داشت.
احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری گفت: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره‌ی مشکلات توزیع نهاده‌های تولید در حالی در مجلس شورای اسلامی قرائت شد که کمیسیون کشاورزی نیز گزارشی با همین عنوان دارد اما این گزارش هنوز قرائت نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com