بتائین طبیعی، یک مکمل مقوی در مرغداری

بتائین طبیعی، یک مکمل مقوی در مرغداری
صنعت مرغداری جهان روز به روز از مصرف آنتی بیوتیک های محرک رشد و کوکسیدیواستات ها بیشتر دوری می کند و این بدین معناست که صنعت با چالش های جدیدی در رابطه با سلامت روده مواجه خواهد شد – به خصوص در شرایط استرس گرمایی!
البته علاوه بر تغذیه، مسائلی همچون بیوسکیوریتی، سیستم های خنک کننده، تهویه، مواد مورد استفاده برای کف مرغداری، کیفیت و در دسترس بودن آب آشامیدنی، و تراکم طیور نیز نقش بسیار مهمی در سلامت طیور خواهند داشت. 

نقش بتائین و عملکرد فیزیولوژیکی آن 
طی سالیان اخیر، استفاده از بتائین در رژیم خوراکی حیوان به یک انتخاب اصلی و مادۀ اولیه در جیرۀ خوراک طیور و حتی نشخوارکنندگان تبدیل شده است.

افزایش استفاده از بتائین در جیرۀ غذایی دام و طیور در واقع از تقاضای بالای تولیدکننده نشأت می گیرد که تأثیر آن را در چالش های استرس گرمایی به خصوص در رابطه با طیور می بینند. 
مزایای استفاده از بتائین را می توان در نقش آن در دو عملکرد فیزیولوژیک مهم دانست: خاصیت اسمُزی و نقش آن در اهدای گروه متیل. 
هر دوی این خاصیت ها نقش مهمی به خصوص در شرایطی که حیوان تحت شرایط چالشی است ایفا می کنند؛ از جمله این شرایط می توان به تغییرات غذایی، استرس گرمایی، استرس های مربوط به دما (نوسانات دمای شب و روز)، و بخصوص کوکسیدوز اشاره کرد که به نوبۀ خود تبدیل به شرایط وخیم تری مثل بیماری های تنفسی و یا عفونت ها و بیماری های مربوط به پای حیوان می شوند. 
واقعیت این است که هر چه این شرایط چالشی سخت تر و حادتر باشند میزان تقاضا برای گروه متیل بیشتر می شود. 

انرژی در جیرۀ خوراک نقش اصلی را به عهده دارد و برای تنظیم فشار اسمزی در بدن بسیار انرژی لازم دارد که گنجاندنِ بتائین در جیرۀ خوراک می تواند این بخش از انرژی مورد نیاز را تأمین کند. و در شرایط نرمال و عاری از چالش، این انرژی ذخیره شده و منجر به افزایش بازدهی و بالاتر رفتن کیفیت لاشه می شود. علاوه بر این، مزایای دیگری همچون پایین آوردن میزان چربی لاشه، و افزایش بازدهی گوشت سینه دارد و در پیشگیری از هپاتیت نقش مهمی ایفا می کند و منبع گلیسین است.

بتائین به عنوان یک منبع غذایی غنی و مفید، از مهم ترین عناصر و مکمل های خوراکی برای سلامت روده تحت شرایط مواجهه با استرس گرمایی است و همچنین راندمان خوراک را در مرغداری افزایش می دهد. 


مکمل ActiBeet منبع بتائین طبیعی 
بتائین خوراکی و طبیعی ActiBeet را می توان به عنوان محلول خوراکی غیرتهاجمی و از مواد غذایی مورد استفاده در خوراک اصلی و پیش دان دانست. 
بتائین طبیعی را از شیرۀ چغندر کم شکر و با استفاده از تکنولوژی های مدرن جداسازی رنگ تهیه می کنند. 
علاوه بر بتائین مورد استفاده در صنعت خوراک طیور، این ماده در مواد غذایی و بخش سلامت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com