بررسی نهاده‌ و مرغ وارداتی در کمیسیون کشاورزی

بررسی نهاده‌ و مرغ وارداتی در کمیسیون کشاورزی
کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، موضوع ترخیص و تامین نهاده‌های وارداتی را با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، اتحادیه مرغداران، و هیات مدیره شرکت امور دام بررسی کرد.
عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی در این باره توضیح داد: بانک مرکزی از تاریخ 92/4/7 مبنای واردات نهاده را براساس قیمت 2450 تومان گذاشته که این مساله مشکلاتی را در تامین ذرت، گندم، جو و سویای وارداتی ایجاد کرده تا جایی که مقداری سویای وارداتی در کشتی‌ها باقی مانده و تخلیه شده است. در نهایت کمبود سویا در بازار به وجود آمده است.
وی ادامه داد: به خاطر اینکه از این مساله جلوگیری کنیم تا قیمت مرغ هم افزایش پیدا نکند با نماینده بانک مرکزی، اتحادیه مرغداران و هیات مدیریه شرکت امور دام جلسه گذاشتیم و قرار شد طوری مدیریت کنیم که حداقل آسیب به بخش تولد مرغ وارد شود.
پاپی‌زاده خاطر نشان کرد: در این زمینه اختلاف‌نظر وجود دارد و برداشت‌های مختلفی از قانون می‌شود. اما کمیسیون پیگیری می‌کند که این برداشت‌های مختلف یک کاسه شوند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر آنطور که بانک مرکزی می‌گوید قیمت ارز 2450 تومان باشد، قطعا در قیمت مرغ، شاهد افزایش چشمگیری خواهیم بود چراکه بیشتر قیمت مرغ به خاطر نهاده‌های وارداتی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com