بزرگترین بازار منطقه ای واکسن طیور در اختیار ایران

بزرگترین بازار منطقه ای واکسن طیور در اختیار ایران
رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه واکسن و سرم های تولید داخل کیفی است، گفت: هم اکنون ایران بزرگترین بازار واکسن طیور منطقه را دراختیار دارد.
حمید کهرام درباره کیفیت واکسن و سرم تولید داخل، افزود: بررسی های شش دانشگاه کشور نشان می دهد کیفیت واکسن و سرم تولید داخل نه تنها از تولیدات خارجی کمتر نیست بلکه گاها از محصولات خارجی با کیفیت تر است.
وی درباره صادرات واکسن و سرم داخلی، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، برخی از واکسن هایی که بیش از نیاز داخلی را صادر می کنیم به طور مثال بازار واکسن های طیور ما بزرگترین بازار منطقه را در دست دارد.
وی تصریح کرد: البته بازار داخلی برخی محصولات ما در استان های بزرگ به قدری مطلوب است که نیازی به صادرات این محصولات نداریم.
رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی درباره حجم واکسن و سرم های دامی، ادامه داد: در بخش دامی میزان تولید واکسن و سرم ما تقریبا به اندازه مصرف داخلی است بنابراین در صورت افزایش تولید می توانیم روی صادرات این محصولات نیز کار کنیم.
وی افزود: البته صادرات واکسن و سرم دامی جزء سیاست های بخش دولتی نیست و باید برای توسعه صادرات محصولات دامی بخش خصوصی وارد عمل شود.
وی درباره برنامه کاهش واردات واکسن و سرم، اضافه کرد: واکسن کلون حدود 3 سال و واکسن گامبارو بین 15 تا 20 سال است که به کشور وارد می شود، اما ما امسال موفق به تولید این واکسن ها شده ایم.
به گفته وی، واکسن و سرم برای کنترل بیماری های دام و طیور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است اما میزان کاهش واردات به افزایش حجم تولید داخل و کیفیت آن بستگی دارد.
رئیس موسسه سرم سازی رازی، با بیان اینکه سالانه یک میلیارد دز واکسن گامبارودر کشور ما به مصرف می رسد، گفت: اما ما توانسته ایم سالانه 400 میلیون دز آن را تولید کنیم.
وی اظهار داشت: تلاش داریم با ارتقا تولید و کیفیت تولیدات داخل بتوانیم خود را به مرغداران و دامداران معرفی کنیم تا به تدریج بازار داخلی گسترش و از واردات این محصولات کاسته شود.
کهرام، موسسه سرم سازی رازی را زیرمجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دانست و گفت: این درحالیست که بخش تحقیقات و تولید علوم دامی، دامپزشکی و بیماری های دامپزشکی برعهده موسسه واکسن و سرم سازی رازی است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com