به زودی وبینار رگرسیون در علوم دامی برگزار خواهد شد

دانلود
شاید در ابتدا، واژه رگرسیون کمی نامانوس به نظر برسد، اما دارای مفهومی بسیار ساده است. واژه رگرسیون برای اولین بار توسط فرانسیس گالتون در سال ۱۸۷۷ مورد استفاده قرار گرفت. او در مطالعه خود نشان داد که قد کودکان متولد شده از والدین بلندقامت گرایش به برگشت به متوسط قد افراد دارد.
تعبیر جدید رگرسیون کاملاً متفاوت از حالت قبل است به طور کلی می‌توان گفت: تحلیل‌های رگرسیون به مطالعۀ وابستگی یک متغیر (متغیر وابسته) به یک یا چند متغیر دیگر (متغیر توضیحی) می‌پردازد که با تخمین یا پیش‌بینی مقدار متوسط یا میانگین مقادیر متغیر نوع اول در حالتی که مقادیر متغیر نوع دوم معلوم یا معین شده باشند (در نمونه‌گیری تکراری) صورت می‌پذیرد.

اصولا علم برای این به وجود آمده است که انسان همیشه به دنبال کشف حقیقت بوده است (البته باید توجه داشت که در هر مقطعی از زمان، علم بشر متفاوت بوده است و ممکن است منطبق بر حقیقت نبوده باشد). در واقع، اگر بخواهیم تعریفی از علم ارائه دهیم، علم دانشی است که مبتنی بر داده های قابل اثبات و تجدید پذیر است (البته تعاریف بهتر و جدیدتری از علم وجود دارد اما برای درک بهتر، از این تعریف استفاده شده است). در واقع، علم از طریق آزمایش و تجزیه و تحلیل داده ها قصد دارد تا به نتایج قابل اندازه گیری دست یافته و به کشف حقیقت بپردازد. آمار یکی از ابزارهایی است که تقریبا در تمامی علوم برای تجزیه و تحلیل داده ها از آن استفاده می شود. یکی از روش های آماری که به جرات می توان گفت، دارای بیشترین کاربرد، خصوصا در علوم اجتماعی، اقتصاد و … است، روش رگرسیونی است.

فرض کنید شما یک محقق علوم اقتصادی هستید و قصد دارید تا عوامل موثر بر پدیده ای اقتصادی مانند تورم را شناسایی کنید. اینجاست که رگرسیون می تواند برای شما راهگشا باشد. بر اساس تئوری شما می دانید که عواملی مانند حجم پول، نرخ ارز و … بر سطح قیمت ها اثرگذار هستند. اما نمی دانید که در واقعیت هم آیا چنین رابطه ای بین متغیرهای مذکور برقرار است یا خیر؟ پس اگر بر اساس داده های مربوط به متغیرهای مذکور (که توسط بانک مرکزی یا مرکز آمار جمع آوری می شوند) بتوانیم یک رابطه بین متغیرها کشف کنیم، می توانیم صحت تئوری را در عمل نیز مورد آزمون قرار دهیم.

بنا به اهمیت و ارزش فهم رگرسیون ، وبینار رگرسیون در علوم دامی در تاریخ 8 دی ماه 1399 توسط موسسه خبری و اطلاع رسانی ITPNews با تدریس آقای مهندس علی افسر برگزار خواهد شد.
شرکت کنندگان می توانند در این برنامه و به صورت زنده اقدام به مطرح نمودن سئوالات خود نموده و جناب آقای مهندس رهنما به سئوالات کاربران پاسخ خواهند داد.

وبینار رگرسیون در علوم دامی با همکاری معاونت آموزش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برگزار خواهد شد و شرکت کنندگانی که در این وبینار حضور داشته باشند موفق به کسب گواهی معتبر این سازمان که در رتبه بندی آنان تاثیر دارد خواهند شد.

لینک ثبت نام :
https://www.itpnews.com/webinar/82

ثبت نام برای حضور در وبینارها محدود می باشد و میزان ثبت نام ها منوط به تعداد اعلامی برای مشخصات هر وبینار است و کد ورود به وبینارها تنها برای یک شماره همراه و آدرس الکترونیکی ارسال میگردد.

وبینار های موسسه ITPNews قابل مشاهده از تمام ابزارهای نمایشی متصل به اینترنت می باشند. شما می توانید از طریق سیستم عامل تحت دسکتاپ، گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و یا هر دیوایس دیگری در هر محلی که دسترسی به اینترنت دارد ( اتوبوس، فرودگاه، محل کار، دانشگاه، سالن نمایش، استان های مختلف، کشورهای مختلف و ... ) اقدام به مشاهده این وبینار نمایید.

آدرس نمایش این وبینار در زیر اعلام شده است و 5 دقیقه قبل از آغاز وبینار قابل دسترس خواهد بود:
https://www.itpnews.com/webinar

گروه تلگرامی مخصوص شرکت کنندگان وبینارهای ITPNews ساخته شده است که می توانید برای اطلاعات کامل تمام وبینارها عضو آن شوید :
https://t.me/itpwebinar
 
نظرات شما
  •  

    اعظم واحد دهکردی گفت : ۰۰/۰۹/۱۴

    از زحمات شما کمال تشکر را دارم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com