به سختی جلوی افزایش قیمت گوشت را گرفته‌ایم

به سختی جلوی افزایش قیمت گوشت را گرفته‌ایم
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه به سختی جلوی افزایش قیمت گوشت را گرفته‌ایم، گفت: اگر فکری به حال تامین نهاده‌های دامی نشود، باید منتظر افزایش قیمت گوشت قرمز هم باشیم.
حسن آمویی، از وضعیت بازار گوشت در کرمانشاه یاد کرد و گفت: علی رغم مشکلاتی که در تامین نهاده‌های دامی وجود دارد و قیمت تمام شده دام را بالا برده، اما تاکنون اجازه افزایش قیمت گوشت در کرمانشاه را نداده ایم و وضعیت ما نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر بهتر است و قیمت پایین‌تری داریم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به سختی جلوی افزایش قیمت گوشت قرمز را گرفته ایم، یادآور شد: با این روند قصابی ها هیچ سودی ندارند و قصابان یا ورشکسته می‌شوند و یا برای جبران هزینه‌های تمام شده خود مجبور می‌شوند گاهی به تخلف دست بزنند.
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه سود قانونی که برای فروش هر کیلو گوشت قرمز در نظر گرفته شده را هشت درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میزان سود برای شغل قصابی به هیچ عنوان منطقی ینست.

کیمیا کاوش دانه

آمویی با بیان اینکه اکنون فروش هر کیلو گوشت گوساله حدود 10 تا 12 هزار تومان سود دارد، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت گوساله نزدیک به 70 هزار تومان و قیمت تابلوی قصابی حدود 80 هزار تومان است.
وی تاکید کرد: برای گوشت گوسفند اکنون ضرر می‌دهیم، به گونه‌ای که قیمت تمام شده هر کیلو گوشت گوسفند 100 هزار تومان است و قصابی‌ها آن را 95 هزار تومان می‌فروشند.
به گفته رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه، قصابی‌ها از سود مختصری که در فروش گوشت گوساله دارند ضرر فروش گوشت گوسفند را جبران می‌کنند.
آمویی اظهار کرد: با وجود همه این موارد تا زمانی که قیمت دام در میادین دام بالا نرود، ما هم برای رفاه حال مردم قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم.
وی با بیان اینکه مشخص نیست تا چه اندازه می‌توان روند را به این شکل ادامه داد، یادآور شد: اکنون مشکل تامین نهاده‌های دامی گوشت قرمز را نیز مانند مرغ تحت تاثیر قرار داده و اگر فکری به حال این وضعیت نشود باید منتظر افزایش قیمت گوشت قرمز هم باشیم.
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به نبود دامداری صنعتی بزرگ که جوابگوی نیاز کشتار گوشت کرمانشاه باشد، افزود: بخشی از گوشت مورد نیاز کرمانشاه از شهرهای دیگر مانند اراک و قم تامین می‌شود و اگر قیمت در این استان‌ها بالا برود ما هم دیگر نمی‌توانیم کنترلی بر قیمت‌ها در کرمانشاه داشته باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com