بهره برداری از 15 واحد تولید دام و طیور در مازندران

بهره برداری از 15 واحد تولید دام و طیور در مازندران
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در هفته دولت 15 واحد تولید دام و طیور در مازندران به بهره برداری رسیده است.
علیرضا عطائی‌نژاد در جمع مردم روستای بزرگ بیشه‌محله در آئین افتتاح طرح مرغداری گوشتی 60 هزار قطعه‌ای این روستا، اظهار کرد: 117 طرح با اعتبار 65 میلیارد و 800 میلیون تومان در مازندران در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود. اجرای این طرح برای 164 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه با این افتتاحیه‌ها 37 هزار و 500 تن به تولیدات مازندران اضافه می‌شود، تصریح کرد: 13 هزار خانوار در 190 روستا از این تولیدات بهره‌برداری می‌کنند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در بخش دام و طیور 15 طرح با دو میلیارد و 34 میلیون اعتبار برای 104 نفر اشتغالزایی می‌کند، گفت: با افتتاح این طرح‌ها 2500 تن افزایش تولید در مازندران صورت گرفت.
عطائی‌نژاد با بیان اینکه از 15 واحد مرغداری افتتاح شده، 10 واحد مرغ گوشتی بوده است، خاطرنشان کرد: 2 واحد مرغ مادر گوشتی، 2 واحد بوقلمون، یک واحد گوسفندداری و یک کارخانه خوراکی در مجموعه دام و طیور افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مازندران در هر بخشی در کشور دارای رتبه‌های برتر است، افزود: مازندران تنها استانی است که دو اداره‌کل منابع طبیعی در آن وجود دارد و از نعمت دریا و اراضی کشاورزی برخوردار است. کشور دو سال گذشته در بخش طیور واردکننده بود ولی در دو سال گذشته تاکنون محصولات طیور به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
عطائی‌نژاد خاطرنشان کرد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ایجاد شده به ویژه در مازندران اشتغالزایی، تولید و ارزآوری در کشور 2 برابر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com