بهره‌برداری از ۳۴۰ پروژه دام و طیور در هفته دولت

بهره‌برداری از ۳۴۰ پروژه دام و طیور در هفته دولت
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هفته دولت ۳۴۰ پروژه دام و طیور در سطح کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
حسن رکنی در مراسم بهره برداری یکی از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و آبزیان که در بندر ماهشهر برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه های مهم در جهت کمک به بخش دام و طیور کشور است.
رکنی افزود : در هفته دولت 2 هزار و 400 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان در انواع زیر بخش های کشاورزی در کشور افتتاح می شود.
وی افزود : 340 پروژه از کل پروژه ها شامل پروژه‌های دام و طیور است و اعتبار هزینه شده آن 455 میلیارد تومان است.
رکنی به افزایش 15 درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی از سال 92 تا 94 اشاره کرد و گفت : در سال 92 حدود 97 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شد که این میزان در سال 94 به 112 میلیون تن رسد.
وی همچنین به تأکید مقام معظم رهبری در خودکفایی در تولید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که پیش بینی می شد این مسئله به یک دوره پنج ساله نیاز داشته باشد، ولی با همت کشاورزان و دست اندرکاران این امر ظرف مدت 3 سال این اقدام عملیاتی شد و در سال جاری بیش از 11 میلیون تن گندم در کشور خریداری شد.
رکنی در ادامه به رشد تراز تجاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود : در سال 92 تراز تجاری غذای کشور 8 میلیارد و 100 میلیون دلار منفی بود که در انتهای سال 94 به 3.4 میلیارد دلار منفی رسید و 4.7 میلیارد دلار بهبود یافت.
وی در پایان به حجم گسترده تولید کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان اشاره کرد و گفت : تکنولوژی و حجم بالای تولید این کارخانه کم نظیر است و به افزایش ارزش افزوده کمک شایانی خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com