بیش از پنج میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در همدان تولید شد

بیش از پنج میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در همدان تولید شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پنج میلیون و800 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در 6 ماهه نخست امسال در این استان تولید شد.
محمد نظرپور با بیان اینکه استان همدان ظرفیت تولید 60 میلیون تخم مرغ نطفه دار را در سال دارد افزود:19 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 500 هزار قطعه مرغ مادر در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 25 درصد آن فعال است که جوجه یک روزه در استان تولید می کنند.
وی با بیان اینکه همچنین یک واحد مرغ مادر تخم گذار با ظرفیت 40 هزار در استان فعال است افزود: همچنین یک واحد جوجه کشی در استان همدان با ظرفیت 400 هزار عدد تخم مرغ در هر دوره 21 روزه فعال است که بخشی از نیاز جوجه یک روزه واحدهای استان را تامین می کند و مابقی از استان های شمالی تامین می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: سالانه 25 میلیون قطعه جوجه یک روزه مورد نیاز استان است.
وی همچنین تعداد واحدهای پرورش مرغ تخم گذار استان را 42 واحد با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار قطعه عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید این واحدها در استان 24 هزار تن است.
وی یادآور شد: استان همدان در واحدهای پرورش مرغ مادر یکی از قطب های اصلی تولید در کشور است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان تولید سالانه تخم مرغ این استان را 18 هزار تن اعلام کرد و افزود: همدان یکی از 11 استان تولید کننده تخم مرغ در کشور است.
نظرپور اظهار کرد: 631 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه در هر دوره، 42 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار قطعه و 19 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 500 هزار قطعه در استان همدان فعال است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com