تأمین نهاده‌ها برای واحدهای دامی مدیریت شود

تأمین نهاده‌ها برای واحدهای دامی مدیریت شود
استاندار قزوین با بیان اینکه تأمین نهاده برای مصرف کننده باید درست مدیریت شود گفت: تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند، باید افزایش یابد.
محمدمهدی اعلایی در حاشیه بازدید از یک شرکت کشاورزی و دامپروری در آبیک اظهار کرد: یکی از نقایص موجود در واحدهای تولیدی کشور عدم صرفه به مقیاس و پایین بودن بهره‌وری است و مجموعه‌ای که با بهره‌وری بالا فعالیت می‌کنند در فضای پیش رو وضعیت مناسب‌تری خواهند داشت.

اعلایی گفت: تأمین غذا امروز به یکی از مسائل اساسی دنیا تبدیل شده و اقدام دولت در اصلاح فرآیند یارانه یک جلوه بین‌المللی هم دارد و باید در چنین فضایی که قیمت نهاده‌ها در دنیا افزایش پیدا کرده اقدامات مناسبی را در حمایت از عرضه و مصرف داشته باشیم که این مهم در دستور کار دولت و استان قرار دارد.
استاندار قزوین اضافه کرد: در هفته‌های اخیر بیشتر بازدیدها از واحدهایی صورت گرفته که متأثر از اصلاح یارانه‌ها و تأثیرگذار بر تولید غذا در استان و کشور هستند و هدف از این بازدیدها توسعه و برطرف شدن مشکلات آنها می‌باشد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تأمین نهاده برای مصرف کننده باید درست مدیریت شود، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع، معاونت اقتصادی استانداری در زمینه تأمین مالی و تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا در روند تولید با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند باید افزایش یابد، گفت: یکی از نمونه‌های موفق این موضوع در بحث مدیریت شیر استان رقم خورد و با یک برنامه‌ریزی مناسب، در استان قزوین نه تنها مشکلی در عرضه شیر وجود ندارد بلکه تعاملاتی را داشتیم که شرکت‌های لبنی شیر را خریداری کنند و در مسیر توسعه‌ای قرار داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com