تاریخچه کمپانی BRF برزیل

تاریخچه کمپانی BRF برزیل
شرکت BRF در کشور برزیل وجود دارد و بیش از 67 درصد تولید محصولات طیور آمریکای لاتین را تولید می کند
این شرکت جزو دو تولیدکننده برتر آمریکای لاتین می باشد و همچنین سومین تولیدکننده بزرگ طیور گوشتی جهان محسوب می شود.
در زیر تاریخچه این شرکت بزرگ و تاریخ ساز در صنعت مرغداری جهان را مطالعه نمایید.

1928
کمپانی باتاوو (Batavo) در این سال تاسیس شد؛ نام این کمپانی از نام قبیله ای الهام گرفته شد که در ابتدای میلاد مسیح (ع) در دلتای راین می زیستند. این قبیله در شهر کارامبی (Carambeí) در ایالت پارانا (Paraná) در جنوب برزیل مستقر شدند. هدف قبیله باتاوو این بود که با هنر خود برای بازار محلی، شیر و فرآورده های لبنی تولید کنند.

1934
در ابتدای دهه 1930، در ایالت سانتا کاتارینا (Santa Catarina) برزیل، نوادگان دو خانواده مهاجر ایتالیایی، یعنی خانواده پونزونی (Ponzoni) و براندالیز (Brandalise)، کار کوچکی را آغاز کردند که پیشرفت این کار، بزرگترین مجموعه های کشاورزی جهان یعنی پردیگائو (Perdigão). را به وجود آورد

1947
نام سادیا (Sadia) از ترکیب دو حرف S و A (S.A) و سه حرف آخر شهر کنکوردیا (Concórdia) ایجاد شد. این کمپانی در شهر کنکوردیا مستقر شد. در سال 1947، این کمپانی شعبه ای در شهر سائو پائولو ایجاد کرد.

1959
کمپانی الژه(Elegê) در سال 1959 به عنوان بخشی از کمپانی Laticínios CCGL S.A ساخته شد.

1964
این کمپانی تصمیم گرفت که در شهر سائو پائولو شرکت فریگوبراس (Frigobrás) را تاسیس کند. هدف این شرکت صنعتی کردن و فروش فرآورده های غذا در داخل و خارج برزیل بود.

1970
این گروه صنعتی کار خود را در بخش گوشت آغاز کرد.

1971
کمپانی سادیا ماسکوت (Sadia Mascot) توسط فرانسسک پتیت (Francesc Petit) از کمپانی تبلیغاتی DPZ تاسیس شد.
 
1975
اولین کشتارگاه مختص طیور در شهر ویدیرا (Videira) به نام پردیگائو SC. Perdigão تاسیس شد که یکی از پیشگامان صادرات گوشت مرغ به عربستان سعودی شد.

1979
پردیگائو با هدف تبدیل شدن به منبع گوشت مرغ در بازار، اولین مرغ های گالوس را از آمریکا وارد کرد و یک برنامه اصلاح ژنتیکی در پیش گرفت که هدف آن تولید نوعی مرغ خاص با 70 درصد گوشت سینه و ران بود. بدین ترتیب برند Chester® نیز ایجاد شد.

1985
سادیا ماسکوت 14 سال بعد از تاسیس، به علت یک مشاجره و بحث نام خود را به Lek Trek تغییر داد.

1989
سرمایه های دو شرکت SWIFT، تولید کننده گوشت و سبزیجات کنسرو شده در شهر سانتو آندره در منطقه سائوپائولو،و فریگوریفیکو دو آوس موکوکا (Frigorífico de Aves Mococa) در شهر موکوکا با یکدیگر ادغام شد. این دو کمپانی بعدها فعالیت خود را لغو کردند.

1996
این کمپانی با شرکت آویپال (Avipal) ادغام شد.

1997
پردیگائو بعد از فوت سازندگانش از حالت خانوادگی بودن بیرون آمد و در سال 1997 تصمیم گرفته شد که این شرکت بازسازی شود و به یک شرکت تجاری سهامی عام- Perdigão S.A.- و یک شرکت عملیاتی-  Perdigão Agroindustrial S.A- تقسیم شود.

2000
پردیگائو 51 درصد از سهام شرکت Frigorífico Batávia را خرید و به عنوان یک کمپانی مستقل آن را در اختیار گرفت. این سرمایه گذاری شرکت پردیگائو، صرف بازار گوشت بوقلمون شد. بعد از این موضوع، کمپانی پردیگائو به عنوان شریک وارد همکاری با شرکت پارمالات (Parmalat) شد تا محصولات خود را در  آمریکای جنوبی پخش کند.

2000
در همین سال اولین دفتر پردیگائو در خارج از برزیل، یعنی در شهر لندن انگلستان، بازگشایی شد. در سال 2000، پردیگائو در لیست بازار بورس نیویورک قرار گرفت و این اولین شرکت غذایی برزیلی بود که در وال استریت قرار می گرفت.

2000
افتتاح شرکت Memorial Attílio Fontana در شهر کنکوردیا. این شرکت تولد 100 سالگی سازنده خود را تکریم کرد.

2001
در سال 2001، پردیگائو و سادیا، کمپانیBRF  را تاسیس کردند. این کمپانی مرغ و فرآورده های خوراکی مرغ را در بازار عرضه می کرد. پردیگائو برند جهانی خود- پردیکس (Perdix)- را تاسیس کرد تا محصولات فرآوری شده خود را به فروش برساند.

2005
باتاوو در سال 2005 وارد بازار فرآورده های دارای سویا شد و محصول Soja Original خود را که 100 درصد بدون لاکتوز بودند را عرضه کرد. این محصول گیاهی هیچ کلسترولی نداشتند (0%).

2006
پردیگائو کار خود را در بازار بورس Bovespa's Novo Mercado آغاز کرد و 51 درصد از سهام شرکت Batávia S/A Indústria de Alimentos را خرید. از طریق همکاری و شراکت با شرکت Cooperativa Central de Laticínios do Paraná (Cooperativa CCLP) و شرکت Agromilk – که 49 درصد سهام Batávia را در اختیار داشت و شرکت مرکزی آن در شهر کارامبی و کارخانه کشاورزی صنعتی آن در شهر سانتا کاتارینا بود- پردیگائو وارد بازار لبنیات شد.

2006
کمپانی Batavo Naturis Soja که تولید کننده خوراک های 100 درصد گیاهی سویا بود در بازار به موفقیت چشمگیری دست یافت. این کمپانی نوع جدیدی از دسر شکلاتی را وارد بازار کرد که پایه آن سویا بود.

2007
این کمپانی اولین شرکت تولید کننده بسته های مواد غذایی با خط بریل برای نابینایان بود

2007
این کمپانی حمایت مالی ورزشکاران برزیلی در المپیک 2007 ریو را به عهده گرفت. قراردادی میان این شرکت و کمیته ملی المپیک برزیل امضا شد و در آن تعهد داده شد که تا پایان بازی های المپیک 2008 پکن بازار غذا در انحصار سادیا باشد.

2008
این کمپانی شرکت الوا (Eleva) یا همان اویپال (Avipal) سابق را خرید.
خرید تمام سهام شرکت الوا به پردیگائو این امکان را داد تا یکی از بزرگترین مجتمع های غذایی را در آمریکای لاتین تاسیس کند که در فرآوری گوشت و صادرات لبنیات بسیار قوی بود.

2008
پردیگائو همچنین شرکت Cotochés را خریداری نمود که یکی از قدیمی ترین صنایع لبنیات در ایالت میناس گرایس برزیل بود.

2008
در همان سال، این کمپانی خدمات خود را گسترش داد و واحد خدمات تجاری غذا را ایجاد نمود. پردیگائو با این نوآوری خود موجب شد تا تقاضا برای ایجاد شعبه های فست فود، هتل، بیمارستان، رستوران و دیگر ساختمان ها افزایش یابد.

2009
پردیگائو و سادیا اعلام کردند که فعالیت این دو شرکت را با هم ادغام می کنند و بدین ترتیب کمپانی BRF (شرکت غذایی برزیل) به وجود آمد. این دو کمپانی با این کار، عرضه اولیه سهام را نیز در نظر گرفتند تا سهام شرکت افزایش یابد.

2009
ادغام دو کمپانی در ماه مه 2009 به امضا رسید و نام پردیگائو به BRF Brasil Foods S.A. تغییر یافت؛ مرکز اصلی آن نیز از سائوپائولو به ایتاجای در سانتا کاتارینا انتقال یافت. در ماه اوت اولین تبادل در بازار بورس انجام شد. در نتیجه عرضه اولیه سهام و مبلغ 5.3 بیلیون رئال برای این کمپانی حاصل شد.

2009
کمپانی BRF Producer Club نیز تاسیس شد تا تامین فرآوری های لبنی، خدمات و تکنولوژی ها در این زمینه بهبود یابد.

2010
در سال 2010 کمپانی BRF 22.7 بیلیون رئال درآمد حاصل از فروش داشت که 40 درصد از این درآمد از فروش های خارجی به دست آمده بود و این امر تلاش کمپانی را در بازارهای جهانی مضاعف نمود.

2010
در این سال BRF سومین صادر کننده بزرگ برزیل در تولید جهانی نهاده ها شناخته شد که در بازار جهانی 9 درصد فروش داشت. این کمپانی همچنین بزرگترین صادرکننده طیور نیز شناخته شد.

2010
همچنین در سال 2010 برای سومین سال پیاپی این کمپانی بهترین کمپانی در میان شرکت های دولتی در بخش کالا شناخته شد و در رده بندی IR Global Rankings Awards  در میان 5 کمپانی برتر آمریکای لاتین قرار گرفت.

2011
توسعه بخش فرآورده های غذایی در خاورمیانه اعلام شد.

2011
BRF دو کمپانی آرژانتینی Avex و Dánica را خرید که به ترتیب در بخش طیور و کره نباتی فعالیت داشتند.

2012
سرمایه گذاری زیست محیطی BRF از 157 میلیون رئال فراتر رفت. در همین سال، این کمپانی 1.4 بیلیون رئال بر توسعه اجتماعی سرمایه گذاری نمود.

2012
BRF با برند Batavo وارد بازار آب میوه و عصاره شد: خط تولید Hidra ، شیر و آب پنیری را عرضه کرد که بر پایه آب پرتغال، هلو و انگور تهیه شده بود.

2012
BRF فعالیت جهانی خود را افزایش داد: کمپانی Quick Foods را در آرژانتین خریداری کرد که برند Paty را در اختیار داشت؛ همچنین 49 درصد از شرکت Federal Food را خریداری کرد که پخش کننده برند سادیا در خاورمیانه بود. یک کمپانی را نیز در چین خریداری نمود تا با شرکت Dah Chong Hong این کشور برای پخش برند سادیا و خدمات غذایی در هنگ کنگ و ماکائو همکاری کند.

2013
BRF اعلام کرد که سادیا حمایت مالی تیم ملی فوتبال برزیل را در بازی های المپیک 2016 ریو برعهده می گیرد

2014
BRF در ابوظبی امارات متحده عربی اکارخانه ای جدید راه اندازی کرد.

2014
BRF کمپانی (کمپانی غذایی الیسره) را به قیمت 160 میلیون دلار خریداری کرد. این کمپانی توزیع کننده مواد غذایی در کویت بود.

2015
500 میلیون یورو از اوراق قرضه سبز به دست آمد که در تاریخ کمپانی های برزیلی برای اولین بار اتفاق افتاده بود.

2015
BRF بخش لبنیات خود را به طور کامل به Lactalis do Brasil واگذار کرد که ارزش این تبادل تقریبا 2.1 بیلیون رئال بود.

2015
BRF در چین شعبه سادیا را باز کرد که در آن جا اسنک و جوجه به فروش رساند.

2015
برند پردیگائو متعلق به BRF به بازارهای برزیل بازگشت.

2015
BRF در خاورمیانه محصولات خود را به - کمپانی پخش قطری- عرضه کرد. در آرژانتین از طریق دو زیرمجموعه خود برندهای قدیمی Vieníssima، Goodmark، Manty، Delícia، Hamond، Tres Cruces و Wilson را به خود اختصاص داد. با کمپانی های BRF GmbH و IFGL اعلام شراکت کرد تا محصولات غذایی خود را در انگلستان، ایرلند و اسکاندیناوی پخش کند.

2015
100 درصد از سهام کمپانی Golden Foods Siam تایلند را خریداری نمود.

2016
تمامی حقوق مالی شرکت Al Khan Foodstuff LLC ("AKF") را به دست آورد؛ این شرکت پخش کننده مواد غذایی یخ زده در عمان بود.

2016
تاسیس بخش حلال سادیا (Sadia Halal) که وظیفه تولید، پخش و فروش محصولاتی را دارد که مربوط به بازارهای اسلامی است.

 
کلمات کلیدی brasil foods BRF کمپانی برزیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com