تدارک لازم برای حسابرسی در فارم

تدارک لازم برای حسابرسی در فارم
با آغاز جنبشی که به منظور برآوردن تقاضای مصرف کنندگان و در جهت رفاه بیشتر حیوانات در ایالات متحده توسعه یافت، نیاز فروشندگان به شفافیت بیشتر در خصوص نحوۀ پرورش طیور در مزارع نیز بیشتر شد.
مرغداران و مزرعه داران نیز به منظور نشان دادنِ تعهدی که نسبت به رفاه حال طیور خود دارند و آن را در اولویت کار خود قرار داده اند، از خریداران و خرده فروشان خود می خواهند که در برنامه های حسابرسی مزرعه حضور داشته باشند. این برنامه ها کاملاً بر پایۀ علم صورت می گیرد و حضار بایستی استانداردهای لازم را رعایت کنند. این حسابرسی مستقل به طور مرتب و توسط شخص ثالث (فردی که هیچ گونه سود یا ضرر مالی متوجهش نمی گردد) انجام می شود تا تأیید کند که همه چیز طبق استانداردهای وضع شده پیش می رود.
آمادگی مناسب برای حسابرسی یک فرایند چند مرحله ایست که در صورتی که درست انجام شود احتمال مواجهه با هر گونه نابرابری ها و عدم تطابق را کاهش می دهد. پذیرش شرایط و الزامات مورد نیاز برای یک برنامۀ حسابرسی – که هم در اینترنت می توان مطالعه کرد و یا طبق درخواست فراهم نمود – اولین گام مهم برای آمادگی جهت انجام حسابرسی است. تمام تیم تولیدی از مدیر مسئول گرفته تا کارگر مسئول مراقبت و نگهداری از حیوان، بایستی برای پاسخگویی به سؤالات حاضر باشند ضمن اینکه بایستی پس زمینه ای در رابطه با این دانش داشته باشند.

سؤالات احتمالی شامل :
• معدوم سازی پرنده را نشان دهید .
• در مواقع اورژانسی (مثل آتش سوزی، سیل، قطع برق) چه می کنید؟
• کارهای روزانه و امور رسیدگی به مرغ ها در فارم را مرحله به مرحله شرح دهید.

البرز گستر دارو

هر فارمی که خواستار انجام حسابرسی در مزرعه است، بایستی از قبل یک ارزیابی کلی بر روی امکانات و طیور خود انجام دهد که به آن خود ارزیابی یا self-assessment می گویند. این ارزیابی کلی از خود، به گروه کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و سه گروه عمده ای را که در حسابرسی مورد استفاده قرار می گیرد را نیز پوشش می دهد که عبارتند از:
• معیارهایی مثل وضعیت پر و بال طیور، وضعیت سلامت پاها و رفتار طیور معیارهایی هستند که از طریق نظارت طیور هم می توان به آن دست یافت که آیا در رفاه هستند یا خیر.
• نظارت بر امکاناتی مثل ظرف آب و خوراک، پاکیزگی آنها، کیفیت بستر طیور و تراکم یا تعداد طیور در مرغدانی که ارتباطی مستقیم با وضعیت رفاه طیور دارد.
• نظارت بر تدابیر و پروتکل هایی که در فارم اجرا می گردد. این پروتکل ها شامل استانداردهای لازم برای اجرای ضوابط مربوط به معدوم سازی طیور و یا کشتار آنهاست.

حسابرسی معمولاً محدود به ارزیابی مجموعه ای به نمایندگی از فارم است و به ارزیابی تک تک طیور و یا مرغدانی پرداخته نمی شود؛ با این حال فرد حسابرس قادر است با استفاده از همان تعداد هم تصویر واضحی از فارم بیابد. اگر چه استفاده از مجموعه ای طیور به عنوان نماینده از کل طیور برای ارزیابی مستقل امری عادی تلقی می گردد، اما توصیه می شود که در خود ارزیابی تمامی طیور مورد سنجش و بررسی قرار گیرند تا بهتر با وضعیت طیور خود و نیازهایشان آشنا گردید و هر چه زودتر تصمیمات مقتضی را بگیرید.
حسابرس در رابطه با مواردی نظیر تعداد طیور با توجه به فضای مرغدانی، ظرف خوراک و آب و همچنین جای خواب و استراحت طیور تصمیم می گیرد. جریان هوا یکی از عوامل مهم در رابطه با رفاه حال طیور است و در جریان حسابرسی مورد ارزیابی قرار می گیرد همچنین امکانات و تسهیلات موجود در فضای مرغدانی نباید آسیبی به طیور وارد آورد (مثل وجود لبه های تیز یا برآمدگی در مرغدانی).
و در نهایت، تدابیری که بایستی در آن پروتکل هایی رعایت گردد نیاز به توجه و احتیاط ویژه دارد و بایستی تا قبل از آمدن حسابرس به آن پرداخت. اگر نیاز به اسناد و مدارکی هست بایستی در دسترس قرار گیرد. اگر اسناد و مدارک به صورت انگلیسی است بایستی نسخۀ ترجمۀ آن را فراهم آورید.

چنانچه تولید کننده ای آمار تعداد تلفات و معدوم سازی را داشته باشد اما علت این امر را ننوشته باشد، حسابرسی با عدم تطابق مواجه می گردد. برخی از سؤالاتی که به هنگام آماده سازی اسناد و مدارک لازم است از خودتان یا از نیروی کارتان بپرسید شامل :
• آیا بایگانی درستی از اسناد دارید؟
• آیا تناقضی در اطلاعات ثبت شدۀ من وجود دارد (به عنوان مثال در تولید، مرگ و میر یا معدوم سازی) ؟
• آیا شکایت یا گزارشی ثبت شده دارم؟

درک کامل استانداردها و تفهیم آن به تمامی کارکنان به همراه جمع آوری صحیح مدارک و اسناد مربوط به فارم منجر به مطابقت نتیجه با مدارک موجود می گردد.
در مجموع، حسابرسی به کل زنجیرۀ تولیدکننده، فراوری کننده، خریدار و مصرف کننده کمک می کند تا در راستای رفاه حال حیوان همکاری داشته باشند و انجام این کار نشان دهندۀ تعهدی است که صنعت مرغداری نسبت به طیور دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com