تداوم عرضه مرغ و گوشت با قیمت مصوب در عید فطر

تداوم عرضه مرغ و گوشت با قیمت مصوب در عید فطر

استاندار مازندران با اشاره به درپیش بودن تعطیلات عید فطر گفت: عرضه مرغ و گوشت منجمد با قیمت مصوب برای تنظیم بازار ادامه می یابد.

سید محمود حسینی پور بعدازظهر شنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه درعید نوروز با تصمیمات انجام شده از سوی ستاد تنظیم بازار آرامش خوبی را در استان شاهد بودیم، افزود: با تدابیر و ذخیره سازی‌های صورت گرفته خوشبختانه نوسانات زیادی را در زمینه کالاها از جمله کالاهای اساسی شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه توانستیم وضعیت بازار مرغ و گوشت را در استان با ذخیره سازی‌های مناسب و عرضه تنظیم کنیم یادآور شد: حتی در عمق روستاهای استان در سال جاری مرغ منجمد توزیع شده است.

استاندار مازندران بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت مصوب ۴۳ هزار تومان و گوشت داخلی منجمد نیز با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و شکر نیز با قیمت مصوب عرضه شده است، افزود: مازندران همواره با جمعیتی شناوری روبروست و ستاد تنظیم بازار عوامل تثبیت کننده قیمت‌ها را بررسی و شناسایی کنند زیرا در سال مهار تورم باید تلاش کنیم تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و تا نسبت به کاهش آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

حسینی پور با اظهار اینکه تولید مرغ و مرکبات برنج جزو برند مازندران محسوب می‌شود، گفت: قرار شد راهکارهای ثبات دهنده قیمت این اقلام نیز بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود، گفت باید با برنامه‌ریزی این میزان تا ۵ سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یابد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که سیاست‌های راهبردی برای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: استاد باید متحول و از برنامه‌های سنتی خارج شود.

استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر یادآور شد: برای تنظیم بازار و قرار شد که توزیع مرغ منجمد با قیم مصوب در دستور کار قرار گیرد، همچنین گوشت منجمد با قیمت ۱۴۰ تا ۱۵۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه مرکبات نیز متناسب با جمعیت شناور در استان توزیع و عرضه می‌شود، افزود: در تأمین اقلام اساسی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و توزیع اقلام اساسی در غرب و شرق استان باید به صورت یکسان و با نرخ ثابت و واحد توزیع شود.

وی گفت: کسانی که به صورت سلیقه‌ای برای مسافرین و بومی‌ها قیمت‌های متنوعی اعلام می‌کنند مورد پیگرد قرار خواهند گرفت و در مازندران یک قیمت واحد باید وجود داشته باشد و هرگونه شکایت در این زمینه در دستگاه‌های مختلف بررسی خواهد شد.

استاندار مازندران موضوع قیمت‌ها و کاهش آن را از مسائل مورد توجه گردشگران و مسافران دانست و گفت: همه ما کمک کنیم تا صنعت گردشگری در استان رشد داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com