ترکاشوند:تحمل زیان شدید برای تولیدکنندگان تخم مرغ

ترکاشوند:تحمل  زیان شدید برای تولیدکنندگان تخم مرغ
تصویر:رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه میهن
  • دانلود
    به علت کشتار زیاد مرغ گوشت در انتهای سال 98 و کاهش امکان حذف واحدهای پیر گله های تخمگذار این حذف با کندی صورت گرفت و موجب شد تا در ابتدای سال 99 با افزایش تولید تخم مرغ روبرو شویم به طوری که امروز با مازاد تولید فراوانی در کشور مواجه هستیم.
    رئیس اتحادیه میهن اعلام کرد ضرر واحدهای تخمگذار از ابتدای سال جدید وجود داشته است که سعی کردیم بخشی از آن را در ماه اول سال با صادرات جبران نماییم اما متاسفانه این زیان در دو هفته اخیر و با کاهش مصرف در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است و موجب سقوط قیمت تخم مرغ گردیده است .
    ترکاشوند تاکید کرد مرغداران تخمگذار کشور امروز تخم مرغ خود را به میزان 40 تا 50 درصد کمتر از قیمت واقعی تمام شده تولیدی خود به فروش می رسانند و این امر ممکن است در برنامه ریزی تولید کشور تاثیر گذار باشد و انگیزه تولید را در بین تولیدکنندگان از بین ببرد.
    وی با در نظر گرفتن تغییر و افزایش هزینه های تولید اعلام کرد: هزینه های اصلی تولید تخم مرغ شدیدا تغییر کرده است و قیمت نهاده ها نیز به صورت رسمی افزایش داشته است از این رو از مسئولین قیمت گذاری و تنظیم بازار درخواست می گردد که در قیمت مصوبه تخم مرغ بازنگری داشته باشند.
    ترکاشوند تاکید کرد سن نگهداری گله واحدهای تخمگذار در سال جای 90 هفته می باشد.
     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com