تعطیلی کارخانه‌های خوراک دام و طیور مازندران

تعطیلی کارخانه‌های خوراک دام و طیور مازندران
مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران از تعطیلی کارخانه‌های خوراک دام مازندران خبر داد.
حسین کیهانی، با بیان این‌که به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل مالیاتی  و نبود اعتبارات، بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی خوراک دام، طیور و آبزیان تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: واحدهایی که تعطیل نشده‌اند نیز با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: این معضل نمودی ملی نیز داشته است و اکثر کارخانه‌های تولیدی خوراک دام و طیور در حال ورشکستگی و تعطیلی هستند.
وی افزود: بازار دام و طیور به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، کشش تحرک اقتصادی را ندارد و به صورت زنجیره‌وار تمامی مشاغل وابسته خود را درگیر کرده است.
کیهانی با بیان این‌که فقط یک واحد تولیدی ما بیش از 50 میلیون تومان طلب دارد، تاکید کرد: کارخانجات خوراک دام  و طیور استان بیش از 50 میلیارد تومان طلب دارند.
وی سرمایه کارخانجات خوراک دام و طیور را اعتباری دانست و خاطرنشان کرد: نقدینگی در صنایع مربوط به دام و طیور واقعا ضعیف است و این روال اعتباری موجب شده تا در شرایط بد اقتصادی شاهد کمبود نقدینگی باشیم.
مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران با بیان این‌که تولیدکنندگان این صنعت از امنیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: هدف ما امنیت غذایی و بهداشتی مردم است، اما کسی به فکر حمایت از این صنعت نیست و هر روز شاهد تعطیلی یکی از واحدهای تولیدی در استان هستیم.
کیهانی تصریح کرد: پس از صنعت نفت بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور شده است اما نبود حمایت‌ها و شرایط نامساعد اقتصادی موجب شده که رو به افول برویم.
وی در مورد تعداد کارخانه‌های تعطیل شده خوراک دام و طیور در مازندران گفت: 50 کارخانه در مازندران فعال بودند که امروز فقط 20 کارخانه آن هم با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعال هستند.
کیهانی میزان اشتغال‌زایی مستقیم کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران را بیشتر از 1700 نفر دانست و گفت: برای این صنعت بیش از 3100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با بیان این‌که هیچ کس صدای ما را نمی‌شوند و به ما کمک نمی‌کند، در برشماری مشکلات کارخانجات خوراک دام و طیور گفت: این صنعت از نبود بخشودگی مالیاتی رنج می‌برد، بین دو وزارتخانه مانده و متولی مشخصی ندارد، نهاده‌های مورد نیازش به درستی تامین نمی‌شود و و گوش شنوایی برای مشکلات آنان وجود ندارد.
کیهانی توجه به مشکلات تولیدکنندگان صنعت خوراک دام و طیور را خواستار شد و اظهار کرد: مسئولان به وعده‌هایی هم که به ما داده‌اند عمل نکردند و واقعا نمی‌دانیم چگونه جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی خود را بگیریم.
 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۵/۰۹/۰۱

    اون موقع که آشغال ترین مواد اولیه را پلت می کردید و به مرغدار فلک زده با قیمت دوبرار میفروختید باید فکر اینجا رو می کردید

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۹/۰۳

    آره برخی های شون خیلی نامرد و دزد اند ولی برخی هاشون هم بدلیل بدی بازار مرغ زمین گیر شدند. آخه من وقتی مرغ را با ضرر یا سربسر می فرشم چطور دانه آماده شده بخرم که کیلوی صد تومان کمتر یا بیشتر برام گرانتر است. ناچارم خودم بکوبم که ضرر کمترر کنم. پس باید بازار مرغ منطقی بشه وگرنه همه با هم ولی کمی ززودتر یا دیرتر سقوط خواهیم کرد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com