تعطیلی۴تا ۵ هزار مرغداری نتیجه عدم تنظیم نرخ مناسب

تعطیلی۴تا ۵ هزار مرغداری نتیجه عدم تنظیم نرخ مناسب
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سود خرید مرغ به نفع دلال تمام می شود،گفت: تعطیلی۴ تا ۵ هزار مرغداری در سال های اخیر نتیجه نبود نظارت برای تنظیم نرخ مناسب برای فروش است.
عباس پاپی زاده در خصوص وضعیت نرخ مرغ در کشور،گفت:زمانی مرغدار سود بانکی بالایی را پرداخت می کند و قیمت نهاده های مرغی نیز بالا است ،بدیهی است که با ارزان شدن قیمت مرغ،مرغداران ورشکسته می شوند و متاسفانه در 2 سال اخیر 4 الی 5 هزار واحد مرغداری تعطیل شدند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی4 تا 5 هزار مرغداری نتیجه عدم تنظیم نرخ مناسب برای فروش است، ادامه داد:نرخ مرغ برای فروش به مصرف کننده را زمانی می توان کاهش داد که هزینه تولید مرغداری ها با نرخ فروش همخوانی داشته باشد؛زیرا درغیر این صورت مرغدار متضرر می شود؛زیرا هزینه تولید با فروش محصول از نظر آنالیز نرخ قیمت همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: نرخ مرغ باید به گونه ای تعیین شود که علاوه برمصرف کننده،مرغدار نیز متضرر نشود، بنابراین ما اعتراض مردم را برای گرانی مرغ مشاهده می کنیم؛چرا که نرخ مرغ در مقاطع مختلف پایین آمده است؛مردم انتظار دارند پایین بماند،اما باید به اقتصاد هزینه های تولید مرغدار نیز توجه کرد؛زیرا پایین آمدن نرخ مرغ در شرایطی که هزینه تولید بالا است،مرغدار را متضرر می کند.
 عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه زمانی که هزینه مزد کارگر و نهاده های مرغی بالاست،بر چه مبنای باید نرخ مرغ کاهش یابد،یادآورشد:زمانی که مرغداران جریمه سودهای بانکی را پرداخت می کنند،نمی توان نرخ مرغ را دراین شرایط کاهش داد،بنابراین  باید دولت نرخ ثابتی برای فروش مرغ درنظر بگیرد تا مرغدار برای یکسال برنامه ریزی تولیدی کند؛اما نرخ ثابت تعیین شده باید بر طبق هزینه های تولید و سود منطقی برای مرغدار تعیین شود.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۴/۲۱

    چه عجب یکی در مجلس پیدا شد که بگه چیزی از اقتصاد تولید سرش میشه؟ ولی چه فاید، حرف زدن کافی نیست. واقعا اگر راه حل ندارد بگویید تا من راه حل منطقی و اقتصادی برای هر دور طرف تولید و مصرف کننده ارایه نمایم. ولی اگر عرضه ندارید پس لطفا شرتان را از سر ملت کم کنید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com