تنظیم بازار با خرید مرغ مازاد مرغداران

تنظیم بازار با خرید مرغ مازاد مرغداران
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: در هر مقطعی که قیمت مرغ افزایش یابد، شرکت پشیبانی به نمایندگی از دولت برای تنظیم بازار و تعادل در بازار ورود می کند.
حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درارتباط تلفنی گفت: با اقداماتی که در ایام پایان سال و شب عید و ادامه آن انجام شد افزایش قیمت مرغ نداشتیم و روند به سمت کاهش قیمت پیش رفته است.
تنظیم بازار گوشت مرغ با خرید مرغ مازاد مرغداران
او افزود: دولت با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با مصوبات ستاد تنظیم بازار ورود کرده و سعی در کاهش ضرر و زیان تولید کنندگان و مصرف کننده را دارد
او درباره قیمت گوشت مرغ گفت: قیمت قبلی ستاد تنظیم بازار 11 هزار و 500 تومان بود و اکنون مرغ با قیمت 10 هزار و 500 تومان به فروش می روسد اما قیمت پشتیانی امور دام برای خرید همان 11 هزار و 500 تومان است.
ورناصری درباره قیمت نهاده ها نیز گفت: ورود ما با هدف کاهش قیمت نهاده ها بوده است و سعی در افزایش قیمت مرغ را داریم، وزارت جهاد کشاورزی قیمت جدید را با هدف تامین نیاز تولید کنندگان و آستانه تحمل بازار اعلام خواهد کرد.
پشتیبانی امور همه وارد کنندگان بخش خصوصی را نیز مکلف کرده است کنجاله سویا را با قیمت 2 هزار و 450 تومان به فروش برساند و تشکل ها،اتحادیه ها و تولید کنندگان می توانند کنجاله سویا را با قیمت مصوب تهیه کنند.
ورناصری گفت: در هر مقطعی که قیمت مرغ افزایش یابد دولت و شرکت پشیبانی به نمایندگی از دولت برای تنظیم بازار و تعادل در بازار ورود می کند.
در دو هفته اخیر قیمت مرغ زنده کیلویی 1000 تومان افزایش یافته که ناشی از نگاه مثبت دولت برای افزایش تولید است بنابراین اقداماتی که انجام می شود همواره در طول سال انجام می شود و حامی مردم و تولیدکنندگان هستیم و شاخص ما نیز عددی است که ستاد تنظیم بازار اعلام می کند.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: اکنون قیمت هرکیلو گوشت مرغ 10 هزار و 500 تومان است.
او با بیان اینکه قیمت مرغ متاثر قیمت نهاده هاست افزود:پرورش دهندگان مرغ گوشتی به دلیل به صرفه نبودن قیمت تعیین شده برای نهاده ها از فروش مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام عقب نشینی کردند.
علت کاهش قیمت مرغ
او گفت: کنجاله سویا و ذرت نیز از نهاده های مرغ است بنابراین تهیه نهاده ها با قیمت بالا برای تولید کننده به صرفه نیست که برنامه ریزی شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری تشکل ها باید برنامه ریزی های لازم را برای برطرف شدن مشکلات داشته باشد.
یوسفی گفت: دولت با افزایش خرید مازاد تولید مرغداران، بخشی از زیان مرغداران را جبران می کند.
او گفت: برنامه های میزان تولید به عهده جهاد کشاورزی است اما قیمت گذاری و تنظیم بازار به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به دلیل ناهماهنگی ها بین این 2 ارگان مشکلاتی برای تولید کنندگان ایجاد می شود بنابراین لازم است هماهنگی بین این 2 دستگاه به روز باشد تا شاهد نوسان قیمت مرغ نباشیم.
او با بیان اینکه صادرات برای کشور یک ارزش است، گفت: صادرات باید تداوم داشته باشدچراکه در سال گذشته وقتی صادرات مرغ ممنوع شد تمام خریداران مرغ از کشورهای همسایه را از دست  دادیم که این ها نیازمند هماهنگی و برنامه ریزی لازم است.
یوسفی گفت: وزارت صمت به محض اینکه قیمت مرغ افزایش می یابد صادرات را ممنوع می کنند بنابراین تاکید می شود صادرات باید با برنامه ریزی باشدو استمرار داشته باشد تا بخشی از ضرر و زیان تولید کنندگان از این راه تامین شود.
او گفت: 50 درصد مرغداران گوشتی ما با ناهماهنگی ها متضرر شده اند و بخشی از سرمایه خود را از دست داده اند  که این موجب نوسانات قیمت در طول سال می شود.
علت کاهش قیمت مرغ
کلامی مدیر کل تنظیم بازار وزارت صمت در ارتباط قیمت درباره تنظیم بازار گفت: دولت به عنوان متولی تنظمی بازار زمانی که  قیمت افزایش می یابد تکالیفی را برای شرکت پشتیبانی با هدف افزایش عرضه اعلام می کند و در مواقعی که قیمت ها افت می کند و تولید کنندگان از جوجه ریزی جلوگیری می کنند دولت با تقاضای عمده ورود می کند تا با جمع آوری مازاد بازار انگیزه تولید افزایش یابد و باعث تنظیم و کنترل قیمت ها در بازار شود.
کلامی گفت: هماهنگی بین 2 وزارتخانه کاملا  وجود دارد بنابراین دولت برای پوشش زیان مردم قیمت 10 هزار و 500 تومان را اعلام می کند تا ضرر و زیان تولید کنندگان نیز جبران شود و ما نیازمند همکاری و هماهنگی تولید کنندگان هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com