توزیع نهاده های دامی رایگان در مناطق سیل زده

توزیع نهاده های دامی رایگان در مناطق سیل زده
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: نهاده های دامی رایگان در منطقه سیل زده جاسک جهت جبران خسارت بخش دامی و کشاورزی شهرستان جاسک بین دامداران و کشاورزان توزیع شده است.
جلال اصلاحی در حاشیه طی سفر دو روزه به روستاهای سیل زده جاسک، صبح امروز(۲۹ دی ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سیل اخیر خسارت های زیادی به دامداران و زیرساخت های بخش دامی وارد شده که میزان خسارت به دام سبک بیشتر از دام سنگین است.
وی در خصوص آمار جمعیت دام شهرستان جاسک افزود: این شهرستان دارای ۳ هزار و ۲۸ راس گوسفند، ۹۳ هزار و ۱۲۸راس بز، ۲ هزارو ۱۱۶راس گاو شیری و ۳ هزار و ۹۸۵نفر شتر است.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در ادامه میزان برآورد خسارت به جمعیت دامی این شهرستان را تاکنون حداقل ۱۲ هزار راس دام سبک،  ۵۰۰ راس دام سنگین و ۳ هزار نفر شتر عنوان کرد.
به گفته اصلاحی، اقدامات کمک رسانی در جهت نگهداری دام های باقی مانده با تامین و توزیع نهادهای دامی نظیر ۴۰ تن سبوس و ۲۰ تن جو به صورت رایگان بین دامداران مناطق خسارت دیده سیل در شهرستان جاسک انجام شده است.
این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: بذر رایگان کلزا و جو نیز جهت کشت مجدد و احیاء بخشی از اراضی کشاورزی خسارت دیده در سیل نیز توزیع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com