توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار

توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در طول یک ماه گذشته بیش از ۴۷۰ تن گوشت تنظیم بازاری در استان توزیع شده است و در حال حاضر هم بیش از ۷۰۰ تن گوشت و بیش از ۶۰۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است.

عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان قیمت کالاهای اساسی باید متناسب و شفاف باشد، افزود: همه دستگاه‌های متولی در ستاد تنظیم بازار استان آمادگی دارند برای مردم روزهای خوبی را رقم بزنند تا بخشی از بار فشار روانی تورم موجود در حوزه محصولات غذایی کاسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و طی ۱۱ ماه گذشته ۲۰ هزار و ۹۵۵ مورد بازرسی و نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی صورت گرفته که علاوه بر بازرسی مستمر توسط اکیپ های گشت، ۲۶۱۲ مورد گزارش تخلف از طرف مردم استان به سامانه ۱۲۴ اعلام و ثبت شده که از این میزان، ۲۴۴ میلیارد تومان برای متخلفان جریمه صادر شده است.

بازدار با اشاره به وجود کارگروه مشترک نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان که با هدف نظارت و پایش بازار ایجاد شده یادآور شد: به خاطر حساسیت بالای کار و ایجاد تعادل و ثبات در بازار به ویژه برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، در حال حاضر ۲۲ اکیپ بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سطح استان فعالیت دارند و کار پایش و رصد بازار به صورت منظم و شبانه‌روزی توسط این اکیپ ها انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به برگزاری مانور اکیپ‌های گشت مشترک در سطح شهر کرج و شهرستان‌های تابعه استان افزود: سامانه ۱۲۴ آماده گزارش گیری از عموم همشهریان است.

بازدار با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و درآمد گفت: ما فقط حامی حقوق مصرف کننده نیستیم، در مقابل حقوق تولید کننده و توزیع کننده هم باید دیده شود چون این شبکه لازم و ملزوم هم هستند بنابراین هم سود توزیع کننده و منافع مصرف کننده باید لحاظ شود این سه عضو را باید با هم ببینیم.

وی با اشاره به نشست کارگروه تنظیم بازار با تولیدکنندگان استان افزود: هرچند که در روند تولید و توزیع کالاها در بازار، تولیدکننده و توزیع کننده به دنبال سود هستند اما کسب سود منطقی و سود قانونی باید در روند کاری آنها قرار داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: در این شرایط مردم به ویژه اقشار کم درآمد در معرض آسیب هستند به همین دلیل از تولید کنندگان انتظار می رود در کنار مردم باشد و خوشبختانه  قرار است در نمایشگاهی که برای عرضه مایحتاج نوروزی مردم دایر شود، حمایت های لازم صورت بگیرد و اقلام با قیمت‌های مناسب و منصفانه عرضه شود

بازدار از کفایت تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان خبر داد و تصریح کرد: در طول یک ماه گذشته بیش از ۴۷۰ تن گوشت تنظیم بازاری در استان توزیع شده است و در حال حاضر هم بیش از ۷۰۰ تن گوشت و بیش از ۶۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است.

وی ادامه داد: بنابراین نگرانی برای تامین محصولات کشاورزی، میوه شب عید و اقلام پروتئینی وجود ندارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده در فروشگاه های عمده و اصناف و در حاشیه شهرها به ویژه برای اقشار کم درآمد به صورت سیار گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و گوشت گرم به قیمت مناسب عرضه می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز وضعیت ذخیره سازی و نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: ذخایر نهادهای دامی در استان البرز به میزان ۷۰ هزار تن ذرت، ۵۰ هزار تن جو و ۱۳ هزار تن کنجاله سویا مورد نیاز واحدهای تولیدی استان تأمین شده و موجود است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com