توسعه پایدار صنعت دامپروری

توسعه پایدار صنعت دامپروری
قرار گرفتن استان مرکزی در مرکز کشور و همجواری با ۶ استان پرمصرف پتانسیل افزایش 50 درصدی تولیدات گوشت دامی را فراهم نموده است.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ظرفیت افزایش ۵۰ درصدی تولید گوشت گوساله، مرغ و تخم مرغ در راستای تحقق شعار جهش تولید در این استان فراهم است.
آذر افزود: با توجه به وجود واحدهای سنتی و نیمه صنعتی گوساله پرواری در استان مرکزی، قرار گرفتن این استان در مرکز کشور و همجواری استان با ۶ استان پرمصرف، شرایط افزایش تولید در راستای تحقق شعار سال فراهم است.
وی یادآورشد: طرح توسعه پایدار صنعت دامپروری از ۲ سال گذشته با هدف شناسایی و افزایش پرورش و تولید دام و طیور بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها در کشور آغاز شده‌است.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان افزایش تولید و پرورش گوساله پرواری، مرغ و تخم و مرغ در راستای ارتقای درآمدزایی و اشتغال در استان از برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.
آذر ادامه داد: اکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز سالانه در استان مرکزی تولید می شود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن این محصولات در استان مصرف و ۷۰ درصد آن به سایر نقاط کشور ارسال می شود.
وی افزود: ۲۰۰ هزار راس گوساله آماده پروار سالانه به استان مرکزی وارد و پس از پرواربندی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود که امکان افزایش این تولیدات در استان وجود دارد.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از تولید گوشت مرغ و ۵۰ درصد تخم مرغ تولیدی در این استان نیز به سایر استان‌های کشور ارسال و بقیه در داخل استان مصرف می شود.
آذر ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت محصولات در مدت ۲ سال اخیر نقدینگی تولیدکنندگان متناسب با افزایش قیمت‌ها رشد نکرده است و نیاز است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و تامین نهاده‌های مورد نیاز با دلار ۴۲ هزار ریالی، زمینه افزایش تولید این محصولات در استان فراهم شود.
استان مرکزی با تولید سالانه حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش دامداری کشور برخوردار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com