تولید تخم مرغ با ضرر هنگفت

تولید تخم مرغ با ضرر هنگفت
طی ماه‌های گذشته تاکنون به طور متوسط مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان متضرر شدند که با استمرار این روند، تولیدکنندگان قادر به تولید نخواهند بود.
رضا ترکاشوند - مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن - درباره آخرین وضعیت موجود در بازار تخم مرغ گفت: در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار تومان می باشد که این قیمت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار یک هزار و ۷۴۰ تومان فاصله دارد.
وی افزود: از هفته اخیر شرکت پشتیبانی امور دام به منظور کاهش زیان مرغداران و تعادل قیمت در بازار خرید توافقی تخم مرغ با نرخ ۶ هزار تومان را از تولیدکنندگان آغاز کرد که هم اکنون نرخ را به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.
ترکاشوند گفت: با جمع آوری تخم مرغ مازاد با نرخ مصوب از بازار و احیای صادرات در صورت تخصیص مشوق‌های صادراتی، امکان ادامه تولید برای مرغداران دور از انتظار نیست، در غیراین صورت تولید متوقف خواهد شد چرا که تولیدکننده قادر به ادامه تولید با زیان نیست.

نمودار تخم مرغ  

از تاریخ 1398/05/08 تا تاریخ 1398/07/08 به صورت «روزانه»

منبع :ITPNews.com
ترکاشوند با بیان اینکه صادرات تخم مرغ رونق چندانی ندارد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال حدود ۱۳ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.
وی بیان کرد: از زمانیکه مسائل مربوط به بازرگانی از وزارت‌جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار شده، مسئولیت تنظیم بازار بر عهده وزارت صمت است که علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مشوق صادراتی، تاکنون اقدامی نشده است.
 
نظرات شما
  •  

    منصور فایزیان گفت : ۹۸/۰۷/۰۸

    با درود و سپاس از مجموعه هایی که در رونق تولید ملی عمل میکنند نه اینکه فقط حرف می زنند.
    با توجه به دغدغه ای که در حال حاضر تولید کنندگان تخم مرغ با آن چند ماهی است با آن درگیر می باشند.ظاهرا اراده ای برای رفع این مشگل که قیمت مناسبی مصوب گردد که مرغداران ضرر نکنند وجود ندارد و هر از گاهی اتحادیه و یا جهاد حرفهایی میزنند که هیچ بازخورد عملیاتی برای مرغ داران ندارد .
    با توجه به این موضوع پیش بینی میشود که با یک سونامی وحشتناک شاهد تعطیلی بسیاری از مرغداری ها باشیم....
    که عوامل دست اندر کار بتوانند سود و سهم خود را از واردات داشته باشند.
    بنظر بنده تا زمانی که یک تشکل قوی و سازماندهی شده برای برخورد با این مشگل از جانب مرغ داران نباشد، انتظار معجزه ای وجود ندارد و مرغ داران بایستی در یک تشکل واحد بایستی مشگل خود را با اتحاد و یکدستی حل نمایند.

    پاسخ...
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۸/۰۷/۰۸

    بااحترام
    تازمانیکه تولیدکنندگان تخم مرغ انسجام لازم را برای صادرات نداشته باشند امکان صادرات بصورت انبوه وقابل توجه میسر نیست!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com