تولید سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی

تولید سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی
سید جلال مدرسی صبح  دوشنبه همایش تقدیر از واحدی های تولیدی برتر خراسان جنوبی در حوزه صنابع  غذایی اظهار کرد:  در بحث امنیت غذایی گاه صحبت از کمیت می شود در حالی که کیفیت باید مد نظر قرار گیرد.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سرانه مصرف شیر کشور سیر نزولی داشته است.

مدرسی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تن شیر در خراسان جنوبی تولید می شود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در بحث تولید غذا مطرح است دو برابر بودن مصرف جهانی گوشت مرغ در کشور ما است.

وی افزود: در خراسان جنوبی سالانه ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید می شود و در این زمینه جایگاه بسیار خوبی در کشور داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه صنایع غذایی باید به سمت کیفی شدن محصولات برویم.

کبری ناصری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پرشکی بیرجند نیز در این همایش اظهار کرد: غذا یک مسئله فرا بخشی است که دستگاه ها و نهادهای متعددی چون  دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، استانداری و بهزیستی و هلال احمر در آن دخیل هستند.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۶۸ مورد بازرسی از کارخانه های مرتبط با بحث سلامت، ۲۶۰ مورد نمونه برداری از کارخانه ها و کارگاه های موارد غذایی و ۱۸۲ مورد کشت با تعزیرات از واحدهای مرتبط با بحث سلامت داشته ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور  شد: تعداد کارخانجات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی فعال در سطح استان را ۱۰۲ بوده و  ۷۵ مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح استان فعال است.

ناصری با اشاره به طرح PMS، یادآور شد: این طرح مخصوص ارزیابی محصولات بعد از عرضه در بازار است که تاکنون مجموع نمونه‌های ارزیابی شده ۶۴۸ مورد و برندهای ارزیابی شده ۱۷۵ مورد است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com