مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:
تولید و مصرف استاندارد مرغ با وزن ۱۶۰۰ گرم در دستورکار قرار گرفت

تولید و مصرف استاندارد مرغ با وزن ۱۶۰۰ گرم در دستورکار قرار گرفت
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: تولید و مصرف استاندارد مرغ با وزن‌های بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم در دستور کار قرار گرفته است.
حسن عباسی معروفان با بیان اینکه اکنون مرغ صادراتی دارای وزن ۱۸۰۰ گرم است افزود: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید فرهنگ مصرف گوشت مرغ را به سمت وزن های استاندارد سوق دهند زیرا تولید و مصرف مرغ با وزن های دو تا سه کیلوگرم غیراستاندارد است.
وی با بیان اینکه در حال خرید گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان با وزن های  استاندارد هستیم تصریح کرد: برای استانداردسازی مرغ با وزن های بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم هر کیلوگرم گوشت مرغ با خط دو تولید را با قیمت ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان خریداری می شود.
به گفته وی، اکنون هر کیلوگرم مرغ مازاد تولیدکنندگان با وزن حداکثر ۱۸۰۰ گرم با نرخ ۱۲ هزارو ۹۰۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: در واقع شرکت هر کیلوگرم مرغ با وزن استاندارد را ۱۶۰۰ تومان گران تر از تولیدکنندگان خریداری می کند تا این امر در بخش تولید و ذائقه مردم جابیفتد.
عباسی معروفان تصریح کرد:از ابتدای سال ۹۹ تا هفته گذشته ۳۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان خریداری شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک ۵۰ هزار تن گوشت مرغ کیفی خریداری شده بود گفت: سال ۹۸ تاکنون در مجموع بیش از ۸۷ هزارتن گوشت مرغ کیفی خریداری و ذخیره سازی شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به مشکل  برخی کشورها در تامین گوشت مرغ به دلیل شیوع کرونا افزود: ایران آماد گی دارد تا گوشت مرغ مورد نیاز عراق، افغانستان و چین را تامین کند.
وی از تجار و صادرکنندگان خواست تا برای حمایت از تولید داخل نسبت به صادرات این محصول پروتئینی به کشورهای هدف اقدام کنند.
عباسی معروفان اظهارداشت: عرضه مرغ گوشتی با وزن پایین علاوه بر کمک به افزایش صادرات این محصول، به کاهش هزینه های تولید از جمله مصرف نهاده های طیور کمک می کند.
وی تصریح کرد: همچنین مصرف مرغ با وزن های پایین در ذائقه مردم اثرگذار است زیرا در هیچ جای دنیا مرغ با وزن بالا استفاده نمی کنند.
 
نظرات شما
  •  

    علیرضا غریب گفت : ۹۹/۰۳/۰۸

    سلام
    و البته با خرید این وزن مرغ یه لطف بزرگ دیگه ای که به کشور میکنید حمایت از مرغ لاین آرین هست که اگه تاکید کنید که علاوه بر وزن استاندارد نژاد ایرانی هم باید باشه تا مرغ توسط پشتیبانی امور دام خرید بشه از لاین آرین هم حمایت کردید.

    پاسخ...
  •  

    رحمت الله مرادی راد گفت : ۹۹/۰۳/۰۸

    کار بسیار خوبیست می توان با صادرات گوشت مرغ ضمن ارز آورزی و افزایش اشتغال در صنف مرغداری از ورشکستگی مرغداران جلوگیری کرد .این امر ممکن نخواهد بود مگر با برنامه ریزی .
    این برنامه ریزی اول باید در کارنجات جوجه کشی صورت گیرد فروش جوجه تحت نظارت شدید بهداشتی و تجاری واقع شود تا مازاد تولید در این بخش یعنی مرغ مادرنداشته باشیم
    سپس خرید مرغ تولید شده توسط پشتیبانی تضمین شود و کشتارگاها تحت نظارت بهداشتی و تجاری شدید باشند .
    اما با سیستم اداری و کارمندان موجود ....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com