تکنولوژی پرورش حشرات آمادۀ ورود به بازار می شود

تکنولوژی پرورش حشرات آمادۀ ورود به بازار می شود
نرم افزار Insectum که در سال 2018 و در دانمارک پایه گذاری شد یک اپ در انتظار ثبت اختراع برای پرورش لارو مگس سرباز سیاه است. 
این اپلیکیشن مدعی است که بسیار اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر عمل می کند و تا 80 درصد از سرمایه گذاری های اولیه را می کاهد. 

راموس ژارلو رئیس هیأت مدیرۀ Insectum که وزیر اسبق کار دانمارک هم بوده در این خصوص عنوان می کند: "در حال حاضر ما در مرحلۀ تأیید اعتبار برای نمونۀ اولیه هستیم و امید داریم که در سال 2022 اولین مرحلۀ تولید رسمی خود را آغاز کنیم." 

سیستم پرورش حشرات Insectum با قابلیت اجرای plug and play بسیار راه اندازی ساده و آسانی دارد و جابجایی آن نیز راحت است. همین قابلیت ها این امکان را می دهد تا در کنار تأسیسات و تسهیلات تکنولوژیک، تولیدات بهتر و بالاتر باشد و حتی در نقاط دورتر و روستایی هم این امکان فراهم گردد.  

بسته به نوع خوراک، به ازای هر متر مربع واحد تولیدی تا 350 کیلوگرم محصول لارو خواهید داشت. 
ژارلو می گوید: " پس از گذراندن دورۀ آزمایشی، این سیستم تحولی عظیم در تولید پروتئین حشرات خواهد کرد و این قابلیت را دارد که تا دهۀ بعد تولیدات جهانی را افزایش چشمگیری دهد." 

بنا بر سازمان فائو، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد محصولات و تولیدات کشاورزی و خوراک دام و طیور در کشورهای جنوب آسیا و افریقای جنوبی تا سال 2050 میلادی می بایست بیش از دو برابر شود تا تقاضا تأمین شود. در رابطه با سایر نقاط دنیا هم رشد تقاضای پیش بینی شده مستلزم رشد در تولیدات کشاورزی به میزان 33 درصد سطح تولیدات کنونی است. 

تولید و پرورش لارو مگس سرباز سیاه سهم عظیمی در برقراری ارتباط بین شکاف تقاضا از یک سو، و کمک به کاهش آسیب های محیط زیستی که کلان شهرها تولید می کنند با پایین آوردن گازهای گلخانه ای از سوی دیگر ایجاد می کنند. 

برای مصرف لاروهای مگس سیاه می توان آنها را هم به همراه غلات و دانه ها به مصرف طیور رساند و هم به همراه ضایعات غذایی و مواد غذایی دورریختنی که قابل مصرف انسانی نیستند، یا مواد غذایی با کیفیت پایین و بقایای حیوانی به صورت کمپوست های غنی درآورد.  

این تولیدات بسته به نوع آنها قابلیت استفاده در مواد غذایی (کوفته های گوشت، انواع کرم ها و کره های خوراکی، نان بیسکوئیت و اسنک ها) ، خوراک (طیور، آبزیان، حیوانات خانگی) و کاربردهای صنعتی (استفاده در منسوجات، دارویی، و سوخت های زیستی) دارند.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com