کیفیت هوا در مرغداری
جدیدترین سیستم های تهویۀ هوا

جدیدترین سیستم های تهویۀ هوا
طی دهۀ گذشته تکنولوژی به همۀ فاکتورها و عوامل دخیل در مرغداری ها رسیده است؛ از طراحی جدید مرغدانی گرفته تا تلاش برای رفاه بیشتر طیور و اصلاح ژنتیک و غیره و در این میان سیستم های تهویۀ هوا نیز مستثنا نبوده است.
شاید مهم ترین عامل در پیشرفت سیستم تهویه هوا، بزرگ تر شدن فضای مرغدانی هاست.
Doug Martin یکی از فروشندگان هواکش در کانادا می گوید: "با بزرگ تر شدن مرغداری ها، تعداد طیور هم متناسب با آن بیشتر و متراکم تر شد و در نتیجه نیاز به تهویۀ هوای مطبوع افزایش یافت بنابراین هواکش ها هم می بایست بزرگ تر و قوی تر می شدند تا جریان هوا در مرغدانی کافی و مناسب باشد." بنا به گفتۀ  Martin : "با بزرگ تر شدنِ هواکش های مرغداری ها کارایی آنها چندان بهتر نشد و این شاید بدین دلیل باشد که آنها به لحاظ ایرودینامیکی ارتقا نیافتند و همان فن های تهویۀ قدیمی و کلاسیک بودند که فقط یک دکمۀ on / off دارند."
علاوه بر کارایی، معمولاً مرغداران به هنگام خریداری هر گونه تجهیزات برای فارم به ماندگاری و گارانتی آن نیز اهمیت می دهند. Scot Bauck از مدیران فروش اذعان می دارد: ما متوجه شدیم که مرغداران و تولیدکنندگان همیشه به دنبال هواکش هایی هستند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشد. در همین راستا، هواکش هایی هم ساخته شده اند که به جای گالوانیزه از مواد ضد زنگی مثل فایبرگلاس و پلیمرهای قوی در آنها به کار رفته است که عمر این هواکش ها را برای مرغداری تا 25 سال و حتی بیشتر می رساند.

هواکش های جدید

تکنولوژی Hog slot بدون جاروبک (براشلس) با موتور DC با تکنولوژی مدرن خود طول عمر و ماندگاری موتور را بهبود می بخشد و منجر به کاهش هزینه های مربوط به انرژی می گردد. Dybdahl از مدیران فروش در این باره می گوید: "همچنین سیستم DC موتور با حذف چرخ، تسمه و غیره نگهداری را هم راحت تر می سازد."
وی در ادامه عنوان کرد: "سیستم DACS MagFan تقریباً 5 سالی هست که در بازارهای اروپا وجود دارد اما به تازگی وارد کانادا شده است. در حالیکه سایر هواکش ها سیستم موتور تسمه ای دارند؛ سیستم هواکش MagFan موتور دایرکت درایو دارد و فقط همین منجر به 15 درصد افزایش کارایی آن می شود. به علاوۀ سیستم ایرودینامیک آن که 40 درصد کارایی آن را نسبت به فن های تسمه ای در سرعت باد افزایش می دهد. همچنین قابلیت تنظیم باد برای کاربران وجود دارد."

سیستم DACS MagFan تقریباً 5 سالی هست که در بازارهای اروپا وجود دارد اما به تازگی وارد کانادا شده است

Dybdahl توضیح داد: "هنگامی که سیستم MagFan با نیمی از سرعت خود کار می کند (این را هم در نظر داشته باشید که هواکش های سنتی فقط سیستم on/off دارند.) میزان مصرف انرژی آن تنها 12.5 درصد زمانیست که با تمام سرعت کار می کند! علاوه بر این، سیستم MagFan با باد یکدستی که در فضای مرغداری پخش می کند هوای مطبوعی را برای طیور فراهم می سازد."
Exacon’s V-FloFan چندمنظوره؛ جریان هوا را به صورت افقی و عمودی می تواند پخش کند.


Exacon’s V-FloFan چندمنظوره؛ جریان هوا را به صورت افقی و عمودی می تواند پخش کند که در نهایت هوا در سرعت کم اما مداوم و مطبوع حیوان در مرغدانی پخش می گردد و هزینۀ مصرف انرژی را نیز می کاهد.

سیستم Canarm 24” PCF-EC با موتور هوشمند EC کم مصرف ترین سیستم در میان سیستم های تهویه و هواکش موجود در بازار است

Canarm AgSystems’24” PCF-EC با استفاده از موتور هوشمند EC، مصرف انرژی را تا 75 درصد کاهش می دهد.
Nicholas Wilson از مدیران مرغداری در این باره می گوید: "سیستم Canarm 24” PCF-EC با موتور هوشمند EC با سرعت تنظیم باد 0 – 10 ولت و لایه شکنی هوا کم مصرف ترین سیستم در میان سیستم های تهویه و هواکش موجود در بازار است."  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com