حلالیت گوشت را 400 ناظر تایید می‌کنند

حلالیت گوشت را 400 ناظر تایید می‌کنند
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: 400 ناظر بر ذبح شرعی در سطح کشور نظارت دارند که در آینده تعداد این ناظران به 800 نفر می‌رسد. .
حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی شب گذشته در جمع ناظران ذبح شرعی و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل تابعه سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: نظارت بر ذبح شرعی و صید بحث جدیدی در کشور است و قانون استاندارد ذبح شرعی از سال 1387 در ایران به تصویب رسید.
وی نظارت بر ذبح شرعی را از وظایف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی دانست و بیان داشت: تائید حلالیت گوشت مصرفی مردم از وظایف ناظران ذبح شرعی است، زیرا مصرف غذای حرام آثار سوء زیادی دارد.
لیاقتی با اشاره به اینکه در سطح کشور 610 کشتارگاه ذبح دام وجود دارد، خاطرنشان کرد: 400 ناظر بر ذبح شرعی در کشور نظارت دارند که در آینده تعداد این ناظران به 800 نفر می‌رسد.
وی با بیان اینکه در کشور شش هزار ذابح وجود دارد، تصریح کرد: حجم کار نظارت بر ذبح شرعی بسیار وسیع است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی ابراز داشت: حلال و حرام بودن گوشت و خوراک مردم بر عهده ناظران ذبح شرعی و روحانیون است.
لیاقتی با بیان اینکه ناظرین ذبح شرعی باید احساس مسئولیت زیادی کنند، گفت: 15 قسمت از بدن حیوانات حلال گوشت حرام است.
در این دیدار حجت السلام علی رهبری‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: نظارت بر ذبح شرعی کار بسیار حساس و مهمی است.
در این جلسه که در محل اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان برگزار شد، روحانیون حاضر با جدیدترین مسائل نظارت بر ذبح شرعی آشنا شدند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com