در تولید واکسن دامی خودکفا هستیم

در تولید واکسن دامی خودکفا هستیم
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران در تولید واکسن دامی به خودکفایی رسیده است.
علیرضا رفیعی‌پور با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد واکسن دامی مورد نیاز کشور تولید داخل است، تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون دوز واکسن دامی در کشور تولید می شود.
وی افزود: همچنین سالانه ۱۰ میلیارد دوز واکسن طیور در کشور مصرف می شود که تنها ۳۰ درصد آن در کشور تولید می شود و بالغ بر ۷۰ درصد واکسن های طیور مصرفی کشور وارداتی هستند.
رفیعی‌پور با بیان اینکه از ورود واکسن سازان کشور به عرصه تولید واکسن طیور با تمام توان حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات انجام گرفته و ورود دو شرکت واکسن ساز کشور به حوزه تولید واکسن طیور، امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم ۵۰ درصد از واکسن طیور مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.
وی با اشاره به وارداتی بودن ۱۰ درصد از گوشت قرمز مصرفی در کشور، اظهار کرد: در صورتی که تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم سالانه ۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز تولید کنیم از واردات این محصول بی نیاز خواهیم بود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نوسانات قیمت مرغ در بازار نیز  گفت: در حوزه گوشت مرغ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ تن تولید داریم که مازاد بر مصرف بوده و قابلیت صادرات دارد و تلاطم های موجود در قیمت مرغ در بازار نه به دلیل تولید که به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات در توزیع بوده است.
وی از تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور خبر داد و افزود: ایران در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا رتبه یک دنیا را دارد و سالانه ۴۰۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می شود.
رفیعی‌پور با اشاره به موفقیت هایی در حوزه صنعت دام و طیور  گفت: چهل سال پیش ایران به عنوان واردکننده صرف در حوزه دامی مطرح بود اما امروز به عنوان صادر کننده موفق در حوزه تولیدات دامی، عسل، فراورده های لبنی، آبزیان و مرغ هستیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه برای رونق و توسعه تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید گام های ویژه ای برداشته شود، اظهار کرد: توجه به آمایش سرزمینی در حوزه تولیدات دامی، ایجاد زنجیره های تولید و حذف وابستگی به خارج در حوزه های مختلف دامپزشکی؛ از مهم ترین مواردی است که می تواند رونق تولید را در بخش دام و طیور و نهاده های آن محقق سازد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com