درج عنوان تراریخته روی خوراک دام و طیور

درج عنوان تراریخته روی خوراک دام و طیور
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تمام نهاده‌های دامی وارداتی دستکاری ژنتیکی شده در زمان ورود و در زمان عرضه در غالب خوراک دام عنوان تراریخته روی آنها درج می‌شود.
رفیعی پور گفت : رتبه اول نهاده‌های دامی موجود در دنیا تراریخته هستند و در سراسر دنیا از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و ایران تراریخته مصرف می‌کنند؛ برخی از این کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده این محصولات هستند اما برخی از کشورها مانند ایران تنها مصرف‌کننده آن هستند. در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های منابع آبی که در کشور وجود دارد باید نهاده‌های دامی مانند ذرت را از طریق وادرات تأمین کنیم.
وی ادامه داد : برای واردات محصولات تراریخته به کشور تمام اقدامات، توصیه‌ها و آزمایش‌های لازم در کشور مبدأ انجام و به ما اعلام می‌شود؛ این محصولات وقتی به کشور وارد می‌شوند از همان بنادر، روی نهاده‌های دامی و در کارخانه روی خوراک دام و طیور عنوان تراریخته نوشته می‌شود.
این نهاده‌ها تا به اینکه به‌عنوان خوراک دام و طیور استفاده شود با 50 محصول دیگر نیز ترکیب می‌شود؛ بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده این رقیق سازی‌ها باعث شده که مخاطره‌ای برای مصرف‌کننده نداشته باشد.
در حوزه دام، اصلاح نژاد وجود دارد که به معنی دستکاری ژنتیکی نیست. در این روش دام‌های مرغوب‌ها آمیخته گری می‌کنند تا فرزندان آنها تولید شیر یا گوشت بیشتری داشته و دام‌های ویژگی چند قولوزایی داشته باشند یا اینکه میگوی spf تولید می‌شود که در برابر بیماری لکه سفید و هرگونه بیماری مقاوم باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com