در ایالات متحده :
درخواست رانندگان ماشین های حمل دام و محصولات کشاورزی برای دریافت امتیازات و ارفاق قانونی

درخواست رانندگان ماشین های حمل دام و محصولات کشاورزی برای دریافت امتیازات و ارفاق قانونی
به نظر می رسد که بحث پیرامون قوانین مربوط به ساعات شغلی (HOS) و استعمال لوازم الکترونیک (ELD) هنوز هم ادامه دارد؛ حداقل برای رانندگان ماشین های حمل دام و محصولات کشاورزی که چنین است.
"ادارۀ ایمنی رانندگان ماشین های حمل و نقل ایالات متحد" اعلام کرده است که برای اصلاح و تجدید نظر قوانین مربوط به ساعات شغلی (HOS) و استعمال لوازم الکترونیک (ELD) در رابطه با حمل و نقل دام و محصولات کشاورزی به دنبال نظرات عمومی است.
در حقیقت از اواخر سال 2017 میلادی که مقررات مربوط به استعمال لوازم الکترونیک (ELD) و اصلاح قوانین مربوط به ساعات شغلی (HOS) آغاز شد، رانندگان ماشین های حمل و نقل دام و محصولات کشاورزی بیشترین میزان اعتراضات را در مقابل قوانین سخت و انعطاف ناپذیری که از سوی "ادارۀ ایمنی رانندگان ماشین های حمل و نقل ایالات متحد" وضع شده است را داشته اند.
مهم ترین دلیلی که برای این اعتراضات خود عنوان کرده اند اینست که حمل و جابجایی محصولات کشاورزی بسیار متفاوت از جابجایی محصولات و مواد فاسد نشدنی است که تاریخ انقضایی برای مصرف ندارند. بنابراین این رانندگان معتقدند که این قوانین و مقررات با کار آنها کاملاً مغایر است و هیچ تناسبی ندارد.
وزیر حمل و نقل و ترابری ایالات متحد در مصاحبه ای اظهار داشت: "صنعت کشاورزی نقش حیاتی در کشور دارد. ما قطعاَ به دنبال دلایلی روشن هستیم تا به شفاف سازی قوانین، بهبود ایمنی و همچنین افزایش انعطاف پذیری و تناسب مقررات برای کشاورزان و رانندگان حمل و نقل محصولات کشاورزی کمک کند."
وزیر کشاورزی امریکا نیز اعلام کرد: " عدم انعطاف پذیری قوانین و مقررات حال حاضر با ویژگی هایی که خاص محصولات کشاورزی است، صنعت کشاورزی را با فشار مواجه ساخته و ما قطعاً از طریق همکاری با وزیر حمل و نقل به دنبال اصلاح قوانین هستیم."  
طبق قوانین فعلی در فصول کاشت و برداشت، رانندگان ماشین های حمل و نقل محصولات کشاورزی تا شعاع 150 مایلی از منبع محصول کشاورزی (جائیکه محصول رشد کرده و به عمل آمده) از قوانین مربوط به ساعات شغلی معاف هستند. اگر چه در ظاهر این قانون کاملاً واضح و شفاف است اما در عمل اندازه گیری محدوده و حد فاصل برای رانندگان مشکل است. از این بدتر اینست که فصول کاشت و برداشت هر ایالت متفاوت است و با توجه به اینکه هر محصولی ممکن است در ایالتی برداشت و در ایالت دیگری مصرف گردد این امر منجر به اشتباهات و عدم تفاهمات بیشتری می گردد.
افزودن یک یا دو روز دیگر به حمل کالای کشاورزی از کالیفرنیا – که بیشترین سهم را در تولید میوه و سبزیجات و مغزها دارد – به ایالت های شرقی می تواند بسیار خسارت به محصولات به بار بیاورد.
همچنین این قوانین جدید به ویژه در رابطه با حمل دام بسیار سخت و طاقت فرساست. چرا که این ماشین ها بایستی در طول راه و در مسیر حمل و نقل به منظور تغذیه بارگیری و تخلیۀ بار کنند و از آنجائیکه ساعات بارگیری در محدودۀ ساعات شغلی به حساب نمی آید، "انجمن دامداران ایالات متحد" اذعان کرده اند که بایستی برای آنان در رابطه با ساعات شغلی ارفاق بیشتری در نظر گرفته شود.  
مدیر این اداره اظهار کرد: "این درخواست ها به هرحال خواسته های کوچکی از یک ادارۀ دولتی نیستند؛ با این حال ادارۀ ایمنی رانندگان ماشین های حمل و نقل ایالات متحد عنوان کرده که در حال حاضر با وزارت کشاورزی امریکا به منظور شفاف سازی قوانین مربوط به ساعات شغلی وضع شده، همکاری نزدیک دارد. از تمام سهامداران به خصوص آن دسته از افرادی که در زمینۀ حمل و نقل دام و محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، درخواست می کنم تا ما را از بازخوردی که این قوانین بر روی نحوۀ اجرای کار، رضایتمندی آنها و ایمنی و سلامت محصولات دارد مطلع سازند." 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com