دستورالعمل رعایت موارد بهداشتی در کشتارگاه‌ها اعلام شد

دستورالعمل رعایت موارد بهداشتی در کشتارگاه‌ها اعلام شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماریهای ویروسی گفت: اقدامات پیشگیرانه در کشتارگاه های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تشدید شده و لازم است تا این اقدامات با جدیت اجرایی شود.
کامیار داهیم گفت: کارکنان شاغل در کشتارگاه‌های دام و طیور اعم از مسوولان فنی بهداشتی، کارگران خط کشتار  و بسته‌بندی و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید دارای کارت تندرستی از مراکز بهداشتی مجاز بوده و از بکارگیری افرادی که کارت تندرستی ندارند، باید در این مراکز  جلوگیری شود.
وی ادامه داد: کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید از  فعالیت افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی هستند، تا بهبودی کامل در قسمت‌های قطعه و بسته‌بندی خودداری کنند.
وی اظهار داشت: همچنین کارگران و کارکنان کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید از لباس کار، ماسک و دستکش در حین انجام کار استفاده کنند.
داهیم بیان کرد: لازم است بعد از پایان هر شیفت کاری در این مراکز از ماده ضدعفونی‌کننده جهت ضدعفونی تجهیزات، محیط و ضدعفونی پرسنل کشتارگاه با مواد موثر استفاده و با هماهنگی مراکز بهداشت نظارت ادواری از مراکز انجام شود.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۳۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.
 
کلمات کلیدی دستورالعمل بهداشتی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com