ذبح بیش از 6 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های زنجان

ذبح بیش از 6 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های زنجان
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری بیش از 6 میلیون و 589 هزار و 700 قطعه طیور در کشتارگاه های این استان ذبح و لاشه های سالم و بهداشتی وارد بازار مصرف شده است.
محمدباقر حاج کاظمی افزود: از این تعداد طیور کشتار شده 13 میلیون و 673 هزار و 188 کیلوگرم لاشه سالم و بهداشتی وارد چرخه مصرف استان زنجان شده است.
وی اظهارکرد: 193 هزار و 35 کیلوگرم لاشه نیز به دلیل موارد غیربهداشتی از ورود به چرخه مصرف حذف شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از 6 میلیون و 589 هزار و 783 قطعه طیور کشتار شده در این استان یک میلیون و 195 هزار و 705 اندام به وزن 109 هزار و 875 کیلوگرم از ضبط و از ورود به بازار حذف شد.
حاج کاظمی یادآورشد: اکیپ های بهداشتی دامپزشکی استان زنجان به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح این استان نظارت کامل دارند.
حاج کاظمی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشا دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
وی متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
طی پنج ماهه گذشته از سالجاری 33 پرونده تخلف به دلیل موارد غیربهداشتی از واحدهای عرضه، توزیع و بسته بندی به مراجع قضایی ارسال شده است.
استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام در شهرهای ابهر و زنجان و چهار کشتارگاه طیور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com