ربات‌هایی که میوه برداشت می‌کنند

ربات‌هایی که میوه برداشت می‌کنند
کشور هلند به داشتن میوه‌ها و سبزی‌های باکیفیت مشهور است و فرآیند برداشت محصول در این کشور هنوز توسط نیروی انسانی انجام می‌شود.
اندرت فن هنتن (Eldert van Henten) که یک مهندس کشاورزی از دانشگاه واخنینگن هلند است دراین‌باره، می‌گوید: «هنوز انسان‌ها بهتر از ربات‌ها کار می‌کنند بااین‌وجود تلاش‌های زیادی در راستای برداشت محصول به‌صورت اتوماتیک شده است».
به‌عنوان نمونه تلاش‌های زیادی برای برداشت اتوماتیک فلفل شده است؛ اما مسئله شناخت دقیق و سریع فلفل و جدا کردن آن بدون جدا کردن ریشه اصلی، مسئله‌ای مهم در این فرآیند است که تأمین آن نیازمند طراحی و به‌کارگیری نرم‌افزارهایی سریع و دقیق است. این مهندس کشاورزی هلندی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «هدف ما طراحی رباتی است که با استفاده از یک دوربین سریع و از طریق رنگ محصول بتواند میزان رسیدگی محصول را تشخیص دهد.»
یک ربات برداشت توت‌فرنگی توسط شخصی به نام گرین (Green) در انگلستان طراحی‌شده است. گرین درباره این ربات میوه‌چین خود می‌گوید: این ربات این توانایی را دارد که نسبت به انسان‌ها میوه‌ها را سریع‌تر برداشت کند. او می‌گوید که عملکرد این ربات بر اساس دید استرئوسکوپیک است که با دوربین‌های RGB به‌صورت عمقی عکس‌برداری می‌کند و الگوریتم‌های پرقدرت و قوی این ربات امکان برداشت بوته توت‌فرنگی را در هر دو ثانیه یک‌بار فراهم می‌کند، این در حالی است که نیروی انسانی در هر 15 تا 20 دقیقه تنها یک بوته توت‌فرنگی برداشت می‌کند.

گرین در ادامه اظهارات خود درباره این ربات میوه‌چین می‌گوید:
«شرکای ما در آزمایشگاه فیزیک ملی انگلستان نزدیک به دو سال برای حل این مشکل مطالعه و تحقیق نمودند؛ و درنهایت توانستند به نتیجه‌ای ناب و عالی دست پیدا کنند، نتیجه‌ای که منجر به حل این مشکل شد.» گرین در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که راه‌حل ارائه‌شده برای مشکلات ازنظر تجاری حساسیت بالایی دارد و قابل اشتراک‌گذاری نیست او می‌گوید تا پنج سال آینده کسانی که نظارت بر کار این ربات را بر عهده‌دارند می‌توانند جای کسانی را که در حال حاضر توت‌فرنگی برداشت می کنند بگیرند.
چالش بزرگ واصلی درروند پیشرفت این طرح این است که تولیدکنندگان و کشاورزان به دنبال ربات‌هایی هستند که بتوانند انواع مختلفی از میوه و سبزی‌ها را برداشت کنند این در حالی است که شکل، اندازه و رنگ هر میوه‌ای متفاوت است و برداشت آن‌ها امری سخت و مشکل است.
 گفتنی است در حال حاضر رباتی در بازار است که توانایی جداسازی برگ میوه‌ها را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com