رفع وابستگی کشور در حوزه داروهای دامی

رفع وابستگی کشور در حوزه داروهای دامی
رییس سازمان دامپزشکی گفت: با راه‌اندازی خط تولید ماده موثر در داروی ضد انگل دامی در مشهد بسیاری از وابستگی کشور به داروهای خارجی در این حوزه رفع خواهد شد.
دکتر علی صفر ماکنعلی در حاشیه راه‌اندازی خط تولید "نیکلوزامایدپیپرازین"، ماده اولیه در تولید داروهای دامی در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: برای مواد اولیه در حوزه تولید داروهای دامی وابسته به خارج از کشور بودیم که با راه‌اندازی این خط تولید بسیاری از نیاز کشور در این زمینه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: خط تولید ماده موثر در داروی ضد انگل دامی جزو معدود کارخانه های ملی است که در سطح منطقه‌ای فعالیت می‌کند و امکان ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با راه‌اندازی این خط تولید هزینه داروی دامی، خوراک دام و هزینه محافظت دام در دامداری‌ها کاهش خواهد یافت.
وی افزود: در حوزه تولید برخی واکسن‌های دام تولید ما بیش از ۲ برابر نیاز کشور است و بیشتر فعالیت‌ها در حوزه دامپزشکی به صورت برخط انجام می‌شود و حضور ارباب رجوع را به صفر رسانده ایم. 
بزرگترین خط تولید "نیکلوزاماید پیپرازین"، ماده اولیه در تولید داروهای دامی روز پنجشنبه در مشهد به بهره‌برداری رسید.
این خط تولید با عنوان سالن تولید سردار شهید "عبدالحسین برونسی" در کارخانه تماد مشهد واقع در پنج کیلومتری شهرستان فریمان فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com