زنجیره‌های تولید یکپارچه گوشت مرغ ایجاد می شود

زنجیره‌های تولید یکپارچه گوشت مرغ ایجاد می شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش می کنیم تا در راستای تولید گوشت مرغ استاندارد که سیاسات وزارتخانه است تولید براساس زنجیره یکپارچه در حوزه تولید گوشت مرغ در استان اردبیل انجام شود.
‌نوبخت اژدری،‌ اظهار کرد: براساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی چند سالی است پیگیر تشکیل زنجیره های واحد تولید مرغ در استان هستیم که همت معاونت بهبود تولیدات دامی این کار در حال پیگیری است و در این زمینه جلسات متعددی نیز تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 660 میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت طیور استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: طی دوسال اخیر یک زنجیره تولید تحت عنوان شرکت آرتا جوجه سبلان با ظرفیت سالانه 9 هزار و 761 تن گوشت مرغ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده و این حرکت نویدبخش آن است که با راه اندازی کشتارگاه تمام اتوماتیک شرکت آرتا جوجه با عنوان خط دو زمینه صادرات در راستای ارزآوری به کشور و صادرات با کیفیت انجام شود.
وی سیاست‌های تشویقی در حوزه صادرات محصولات حوزه طیور را یادآور شد و گفت: ساماندهی مدیریت جوجه ریزی و تعیین سقف و سهمیه جوجه ریزی استان اردبیل یک میلیون و 70 هزار قطعه بوده که از سال 93 این طرح اجرایی شد و زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی که امکان ضرر و زیان داشتند، منتفی شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: در استان اردبیل طی سه سال اخیر قیمت مرغ زنده 100 الی 150 تومان افزایش یافت که سبب شد تولیدکننده متضرر نشود و به دنبال آن هستیم زنجیره تولید دیگر تحت عنوان شرکت قزل مرغ بصورت مشارکتی عملیاتی شود که کلیه اسناد و مدارک برابر دستورالعمل اجرایی معاونت بهبود تولیدات دامی به وزارتخانه ارسال شده است تا مجوز فعالیت دومین زنجیره تولیدی در این بخش اخذ شود.
اژدری ادامه داد: ایجاد این دو زنجیره تولید مرغ نویدبخش این است که در استان اردبیل مازاد تولید گوشت مرغ در بسته بندی‌های 1200 تا 1800 گرم تهیه و به کشورهای همجوار صادر شود.
وی عملکرد مزارع پرورش مرغ گوشتی را مطلوب دانست و گفت: در پایان هر سال به طور میانگین 50 واحد تولیدی نژادهای مختلف از جمله ضریب تبدیلی، درصد تلفات، شاخص تولید و مدت نگهداری مورد ارزیابی قرار می گیرد که اعداد و ارقام ارزیابی شده را از طریق برنامه های رادیویی و تلویزیونی و کلاس‌های آموزشی به مرغداران اعلام می‌کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com