رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
سازمان دامپزشکی فراتر از تشکیلات اداری دیده شود

سازمان دامپزشکی فراتر از تشکیلات اداری دیده شود
رییس سازمان محیط زیست گفت: معتقدم حیات وحش بیماری‌های خود را از حیات اهل می‌گیرد و این نشانگر این است که توجه ما به بیمارهای حیات وحش باید بیش از پیش باشد.
عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور در اولین کنگره ملی حفاظت و بیماریهای حیات وحش که صبح امروز برگزار شد، گفت: در طی ۴۰ سال گذشته در طب انسانی تلاشهای خوبی داشتیم و عمر متوسط انسانها ۲۰ سال اضافه شده است.
وی ادامه داد: در دامپزشکی نیز درباره دام‌های اهلی روند خوبی طی شده است البته همچنان جای فعالیت بیشتری دارد.

رییس سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: متاسفانه حیات وحش و بیماریهای حیات وحش تا حدود زیادی به حال خود رها شده است و صرف فعالیتهای ما در حوزه حیات وحش جمع آوری لاشه ها است و این نقطه ضعف دامپزشکی در سالهای گذشته است. ما نمی توانیم یک دامپزشکی دام اهلی و یک دامپزشکی حیات وحش داشته باشیم و هر دو در کنار هم باید باشند.
وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی به مفهوم واقعی یک تشکیلات بین سازمانی است و از وزیر جهاد کشاورزی آقای حجتی و الان هم از آقای کشاورز خواسته ام که سازمان دامپزشکی را فراتر از تشکیلات اداری وزارت جهاد کشاورزی ببیند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه امروز با قتل عام حیات وحش در مناطق حفاظت شده به دلیل بیماریها مواجه می شویم خاطرنشان کرد: معتقدم حیات وحش بیماریهای خود را از حیات اهل می گیرد و این نشانگر این است که توجه ما به بیمارهای حیات وحش باید بیش از پیش باشد. ما در سازمان محیط زیست در این زمینه نیز سرباز سازمان دامپزشکی هستیم.

کلانتری تصریح کرد: مسئولیت اصلی بیماریهای حیات وحش برعهده سازمان دامپزشکی است بیش از پیش به این موضوع توجه کند سازمان دامپزشکی با توجه به وظایف گسترده ای که دارد اما متاسفانه امکاناتش توسعه پیدا نکرده و حتما باید مانند وزارت بهداشت و درمان بخش خصوصی نیز در سازمان دامپزشکی تقویت شده و گسترش پیدا کند تا از عهده وظایف قانونی خود برآید.
وی ادامه داد: یکی از وظایف ما در راستای حفظ حقوق نسل‌های بعدی حفظ منابع ژنتیکی است و این یکی از اصول توسعه پایدار است.
وی تاکید کرد: من متخصص حیات وحش یا دامپزشکی نیستم اما باید از شما حمایت کنم. وظایف کوچک دامپزشکی در سازمان محیط زیست شاخه ای از تشکیلات سازمان دامپزشکی است و خواهش می کنم توجه بیشتری شود تا ما نیز پاسدار خوبی برای نسل‌های بعد باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com