ساماندهی تامین نهاده‌های دامی در دستور کار مجلس

ساماندهی تامین نهاده‌های دامی در دستور کار مجلس
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات کشاورزی نباید در فصل برداشت انجام شود، دولت در برخی موارد با واردات بی‌رویه و بی‌موقع، مانعی را پیش روی تولید داخلی بوجود آورده که برای بخش کشاورزی و دامی کشور آسیب‌زاست.
علیرضا نظری به تشریح اولویت‌های بخش کشاورزی که باید مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد، پرداخت و افزود: موضوع تامین نهاده‌های کشاورزی شامل کودها و بذرها و نیز مشکلات حوزه دامداری و تامین نهاده‌های دامی وارداتی در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته است.
وی با تاکید بر تسریع در واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی مورد نیاز برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و گوشت و سایر محصولات دامی و کشاورزی اظهار کرد: ساماندهی تامین نهاده‌های دامی برای جلوگیری از واردات و تامین نیازهای ارزی مورد نیاز واردات در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس است.
وی به وابستگی ۹۴ درصدی ایران به واردات دانه‌های روغنی اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود که در سال آینده رقم قابل توجهی که دولت همه ساله برای واردات نهاده های دامی و کشاورزی و دانه های روغنی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می داد که عملا مشکلات بسیاری نیز در این پروسه وجود داشت، به تولید این اقلام تخصیص یافته و وابستگی به خارج از کشور برطرف شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com