سرانه مصرف تخم مرغ به 198 عدد رسید

سرانه مصرف تخم مرغ به 198 عدد رسید
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ به 198 عدد رسید که این میزان کافی نیست و باید افزایش یابد.
'سیدرضا طلاکش'افزود: با توجه به این که بخش عمده جمعیت جوان جامعه دارای سن زیر 18 سال هستند و از لحاظ پروتئینی نیز سرانه قابل قبولی نداریم، بنابراین ستاد ترویج تخم مرغ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به دنبال ترویج مصرف تخم مرغ این ماده پروتئینی ارزان و در دسترس است.
وی اظهار داشت: به همین منظور در برنامه پنجساله ششم توسعه سرانه مصرف تخم مرغ 250 عدد برای هر نفر تعیین شده است که باید به این میزان دست پیدا کنیم.
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار درباره سرانه مصرف تخم مرغ در دیگر کشورها گفت: میانگین سرانه مصرف تخم مرغ در مالزی، ژاپن و مکزیک بیش از 330 عدد، برای اوکراین، چین، روسیه و امریکا بالای 250 عدد و در کشورهای اروپایی 240 عدد است.
وی براین باور است که امسال با توجه به تولید مطلوب، سرانه مصرف افزایش پیدا کند.

مقاومت اتحادیه میهن مانع طرح چاپ پرینت قیمت روی تخم مرغ شد

دبیرکانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار درباره قیمت روی تخم مرغ گفت: این طرح که در سال های اخیر برای ثبات بازار و منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان مطرح شده بود، تاکنون عملیاتی نشده است.
وی افزود: اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن با مطرح کردن اشکالاتی از جمله درج قیمت روی این محصول که ممکن است با افزایش قیمت تخم مرغ در محل مرغداری ها، بنکداری ها و مغازه دارها از توزیع تخم مرغ با نرخ پایین تر امتناع کنند، از عملیاتی شدن آن جلوگیری کردند.
وی اظهارداشت: این درحالیست که وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر از این طرح حمایت های لازم را به عمل اورده بود.
براساس گزارش سال 2013 کمیسیون بین المللی تخم مرغ، ایران با سرانه مصرف بین 185 تا 190 عدد رتبه 21 دنیا را داشت درحالی که از لحاظ تولید این محصول رتبه 10 دنیا را دارد.
در بین 33 کشور مکزیک با مصرف سالیانه 335 عدد پرمصرف ترین و هند با مصرف سالیانه 62 عدد کمترین مصرف تخم مرغ را داشته اند.
تخم مرغ عالی ترین منبع پروتئینی و دارای 9 اسیدآمینه ضروری است که همه مواد ویتامینی و معدنی از جمله کلسیم، سدیم، ید، سلنیم، کولین و ویتامین های А، B، D و ث را در خود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com