سن کشتار گله مرغ مادر به ۶۴هفته کاهش یافت

سن کشتار گله مرغ مادر به ۶۴هفته کاهش یافت
دستورالعمل کاهش سن کشتار گله مرغ مادر به ۶۴ هفته بر اساس مصوبه کار گروه برنامه‌ریزی تولید وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه  با ارسال نامه‌ای به اعضای این انجمن دستورالعمل کاهش مجدد سن کشتار گله مرغ مادر به 64 هفته را ابلاغ کرد.
در این نامه درباره نگهداری گله‌های مرغ مادر همچون سن صحیح نگهداری با توجه به مصوبه مورخ 1396/6/14 کار گروه برنامه‌ریزی تولید وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

در این دستورالعمل آمده است:
1- سن عادی نگهداری گله‌ها با پایان مهر ماه به سن قبلی یعنی 64 هفته تقلیل یابد.

2- چنانچه واحدهایی تا پایان مرداد ماه عرضه جوجه در بورس کالا یا اتحادیه مرغداران گوشتی داشته باشند علاوه بر سن معمول فعلی (66 هفته) به ازای هر 5 درصد تحویل به اتحادیه یا عرضه در بورس می‌توانند یک هفته بیشتر اقدام به نگهداری گله نمایند. در غیر این صورت طبق مقررات سن حذف گله 66 هفته خواهد بود.

3- از ابتدای شهریور و ماه علاوه بر 20 درصد سهمیه عرضه در بورس و 20 درصد تحویل اتحادیه (جمعا 40 درصد) مزارع مرغ مادر می‌توانند به ازای هر 5 درصد بیشتر از رقم فوق یک هفته بیشتر (حداکثر تا سن 70 هفته) اقدام به نگهداری گله نمایند.

در صورت انصراف مرغدارانی که حواله اتحادیه دریافت نموده‌اند یا عدم صدور حواله از سوی اتحادیه مرغداران نیز (با ارائه مستندات) مزارع مادر می‌توانند به ازاء هر 5 درصد حواله صادره بیشتر از رقم 40 درصد، یک هفته بیشتر اقدام به نگهداری گله خویش نمایند. در غیر این صورت طبق مقررات سن حذف گله 66 هفته خواهد بود.

با عنایت به افت بهای جوجه یک روزه و احتمال کندی بازار در بورس پیشنهاد می‌شود ضمن الزامی بودن عرضه 20 درصد در شهریور ماه در بورس، موارد زیر رعایت گردد.

الف: قیمت پایه 16500 ریال با نوسان 20 درصد خواهد بود.

ب: عرضه خاص حذف تا امکان معاملات بیشتر فراهم گردد.

ج: مرغداران مادر مشتریان خود را تشویق نمایند تا با افتتاح کد بورسی معاملات خود را تدریجا به بورس انتقال دهند تا با افزایش تعداد متقاضی میزان معاملات در این بخش نیز رونق بیشتری پیدا کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com