کشور لسوتو واردات تخم مرغ از افریقای جنوبی را ممنوع اعلام کرد
شیوع انفولانزای مرغی برای دومین بار

شیوع انفولانزای مرغی برای دومین بار
کشور لسوتو واردات تخم مرغ از افریقای جنوبی را ممنوع اعلام کرد
•شیوع انفولانزای مرغی برای بار دوم در افریقای جنوبی و این بار در شمال غربی این کشور
•کشور لسوتو و چند کشور همسایه نیز به همین دلیل واردات تخم مرغ از استان Gauteng را ممنوع اعلام کردند.
•از زمان گزارش شیوع انفولانزا بیش از 247 هزار پرنده معدوم شدند.

تنها یک هفته پس از گزارش شیوع انفولانزای مرغی در یکی از فارم های مرغ تخمگذار در شرق ژوهانسبورگ، دومین گزارش در یکی از استان های شمال غربی افریقای جنوبی اعلام گردید.
اتحادیه مرغداران افریقای جنوبی از شیوع ویروس فوق حاد H5 در یک فارم گوشتی در منطقۀ شمال غربی گزارش داد. این فارم مجبور به معدوم سازی 7000 مرغ گوشتی شد. به گزارش اتحادیه، بقایای طیور برای بررسی و آزمایش به مؤسسۀ تحقیقاتی – دامپزشکی ارسال شد.

سویۀ انفولانزای شیوع یافته در هفتۀ گذشته در فارم ژوهانسبورگ H5N1 و فوق حاد شناخته شده و با نوع انفولانزای سال 2017 متفاوت است. این فارم به منظور مهار ویروس و پیشگیری از سرایت آن به سایر فارم ها 240 هزار پرندۀ خود را معدوم ساخت. هزینۀ جایگزینی طیور حدود 20 میلیون رند خواهد بود.
در سال 2017 میلادی، صنعت مرغداری افریقای جنوبی به دلیل شیوع انفولانزای نوع H5N8 مجبور به معدوم سازی حدود 4.7 میلیون مرغ یا 20 درصد جمعیت طیور کشور شد.
تعاونی مرغداران افریقای جنوبی در این زمینه اظهار داشته: "هر گونه شیوع انفولانزا به شدت جدی گرفته می شود و کشور به حالت هشدار در می آید. قوانین پروتکل در فارم مربوطه اجرا می شود و کارکنان هر روز موظفند از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند. همچنین فارم پیش از آوردن مرغ های تخمگذار جدید کاملاً استرلیزه می شود."

لسوتو آخرین کشور همسایه ای بوده که واردات محصولات مرغداری افریقای جنوبی را ممنوع اعلام کرده؛ البته این کشور تنها واردات تخم مرغ استان Gauteng را قدغن کرده است. سایر کشورهایی که واردات مرغداری افریقای جنوبی را ممنوع کرده اند شامل موزامبیک، بوتسوانا و نامیبیا هستند.
افریقای جنوبی که در سال 2019 میلادی 53,641 تن صادرات محصولات مرغداری به ارزش 1.247 میلیارد رند داشته، به تمام منطقۀ جنوب افریقا و سایر کشورهای همسایه صادرات مرغداری دارد که 93 درصد این صادرات را گوشت مرغ تشکیل می دهد. صادرات تخم مرغ در دورۀ مذکور 14,458 تن و به ارزش 337.5 میلیون رند بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com