صادرات مرغ آزاد اما غیراقتصادی است

صادرات مرغ آزاد اما غیراقتصادی است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات گوشت مرغ آزاد است اما عوارض صادراتی بالای آن، صادرات به کشورهای همسایه را غیر اقتصادی و غیر منطقی کرده است.
مرتضی رضایی در رابطه با میزان تولید گوشت مرغ در کشور اظهار کرد: در سال جاری میزان تولید گوشت مرغ در کشور به اندازه کافی بود و هیچ تلاطمی در بازار وجود نداشت.
وی افزود: متأسفانه در هفته های اخیر و با کاهش خرید مردم، این محصول با انباشت تولید مواجه شده و قیمت آن در بازار شکسته شده است.
رضایی با اشاره به راه حل وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش زیان مرغداران، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و برای حل مشکل مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف شده در هر استانی که مازاد تولید مرغ وجود دارد، با خود مرغداران و بدون واسطه قرارداد بسته و مازاد گوشت مرغ بازار را به هر میزان و تا هر زمان که این شرایط ادامه داشته باشد، جذب کرده و به صورت نقدی مبلغ آن را به مرغداران بپردازد.
وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام این مرغ را با قیمت مصوب خرید توافقی گوشت مرغ منجمد، به ازای هر کیلوگرم، 12 هزار و 700 تومان مرغ خط یک و 13 هزار تومان مرغ خط دو از مرغداران خریداری می کند تا ضرر و زیان مرغداران کاهش یابد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با صادرات گوشت مرغ تصریح کرد: ما صادرات گوشت مرغ را از وزارت صمت پیگیری کرده‌ایم و صادرات آن آزاد است اما عوارض صادراتی بالای آن، صادرات به کشورهای همسایه را غیر اقتصادی و غیر منطقی کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com