صادرات مرغ ایرانی نیازمند رعایت قواعد بین المللی

صادرات مرغ ایرانی نیازمند رعایت قواعد بین المللی
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نوسازی مرغداری ها راهکاری برای افزایش ظرفیت تولید است،گفت: ارزان شدن مرغ با افزایش راندمان تولید و با کاهش هزینه های جاری تولید امکان پذیر است.

عباس پاپی زاده درباره وضعیت بازار مرغ،گفت: مصرف هزینه جاری در مرغداری های کشور به مراتب از ترکیه بالاتر است بنابراین ثبات بازار مرغ نیازمند به روز شدن تکنولوژی در مرغداری های کشور است تا بتوان نرخ مرغ را با یک معادله دوسویه در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده تعیین کرد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمایش تولید مرغ بر حسب اصول عرضه و تقاضا می تواند از ورشکستگی مرغدارن جلوگیری کند،تصریح کرد:خارج شدن مرغداران از چرخه تولید به معنای کسری و افزایش نرخ مرغ در بازار تمام می شود.

وی ادامه داد: صادرات مرغ حلقه مفقود بازار این کالای بسیار کاربردی است و این در حالی است که صنعت مرغداری هم اکنون با نیمی از ظرفیتش فعالیت میکند.

پاپی زاده افزود: برای صادرات  مرغ  به بازار جهانی  باید علاوه  بر افزایش  ضریب تولید، بازاریابی و بسته بندی در کنار کاهش هزینه  های  انرژی  در مرغداری  ها  در دستورکار قرار  بگیرد تا بتوان زمانیکه  تولیدات مرغداری های  در کشور  افزون تر از  تقاضا  بازار می شود، مرغداران  با معضلی  همچون کسری مشتری روبرو نشوند.  
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه عراق،کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد مناسبی برای صادرات مرغ  تلقی می شوند، یادآورشد:ظرفیت تولید مرغ 2میلیون تن در کشور است اما هم اکنون یک میلیون 800 هزارتن در کشور تولید داریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com