صنعت مرغداری جهان پس از کووید رو به بهبودی می رود

صنعت مرغداری جهان پس از کووید رو به بهبودی می رود
Rabobank در تازه ترین گزارشات فصلی خود (سومین فصل سال 2021) اظهار می دارد که به دنبال بهتر شدن روند واکسیناسیون، اوضاع جهانی و منطقه ای نیز بهتر خواهد شد و این امر بر روی میزان تقاضا برای خدمات غذایی را افزایش خواهد داد که خود یک سوم تقاضا برای محصولات مرغداری را در بر می گیرد.

آقای Nan-Dirk Mulder تحلیلگر ارشد پروتئین حیوانی، از آنجائیکه معمولاً عرضه به چنین افزایش تقاضایی به کُندی پیش می رود انتظار می رود که در نیمۀ دوم سال نوسان قیمت چشمگیری داشته باشیم بخصوص اینکه قیمت نهاده همچنان بالاست و انفولانزای مرغی نیز بر روی تجارت محصولات مرغداری تأثیرگذار خواهد بود.

آقای Mulder افزود جریان تجارت جهانی در حال تغییر و دگرگونی است؛ با توجه به رشد منابع محلی، تمرکزات بر روی چین کمتر از قبل است و در مورد خاورمیانه به دلایل بهداشت و سلامت مواد غذایی بیشتر تمرکزات بر روی کشورهای شمال شرقی آسیا و اروپاست.

پس از یک دورۀ بسیار سخت رکود تولیدات در 6 کشور برتر تولیدکنندۀ اروپایی من جمله هلند با 17 درصد افت در تولید شرایط کم کم و با رفع محدودیت های تجاری در اروپا رو به بهبودی می رود. با اینحال به دنبال خروج انگلستان از اتحادیۀ اروپا و تمرکز این کشور به سایر کشورهای خارج از اتحادیۀ اروپا، انتظار می رود که تولیدات اروپا در سال 2021 میلادی 2-3 درصد کاهش داشته باشد.

تجارت جهانی به دنبال شیوع کووید 19 به شدت آسیب دید و حجم معاملات فصل 5 تا 10 درصد کاهش یافت. بهتر شدن شرایط بازار در اروپا، کشورهای شمال شرقی آسیا و مکزیک به بهبود جریان معاملات در این مناطق کمک خواهد کرد. این روال قطعاً بر روی شرایط سخت تجاری چین و منطقۀ خاورمیانه نیز تأثیرگذار خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com