ضرورت توجه مرغداران به بحث بیمه

ضرورت توجه مرغداران به بحث بیمه
بناب- فرماندار بناب بر ضرورت توجه مرغداران به بحث بیمه تاکید کرد و گفت: آنفولانزای پرندگان از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که دارای اهمیت بوده و نیازمند توجه ویژه است.

شهریار فتحی شامگاه سه شنبه در جلسه پیشگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان در بناب با بیان اینکه طی دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مردم آسیب‌های روحی و اقتصادی بسیاری دیده‌اند، افزود: لازم است تمام اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود تا از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان جلوگیری به عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه مرغداران بایستی بحث بیمه را جدی بگیرند، تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته برخی از مرغداری‌ها به دلیل عدم تأمین بیمه دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و لازم است تمام واحدها نسبت به تأمین بیمه مرغداری‌های خود اقدام کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب از جمله دلایل شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در شهرستان بناب را مهاجرت فصلی پرندگان مهاجر به تالاب قره قشلاق بناب دانست و گفت: این بیماری در سال‌های اخیر در شهرستان بناب مشاهده شده و آسیب‌های جدی به همراه داشته است.

فتحی در ادامه تأمین سلامت شهروندان را خط قرمز مدیریت شهرستان اعلام کرد و از مسئولان اداره دامپزشکی خواست با همکاری سایر مجموعه‌ها نسبت به آموزش و افزایش آگاهی در سطح روستاها برای مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان اقدام نمایند.

یکی از محل‌های شیوع آنفولانزای حاد پرندگان مهاجرت پرندگان آبزی است

این گزارش می‌افزاید، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از محل‌های شیوع آنفولانزای حاد پرندگان مهاجرت پرندگان آبزی است، گفت: از آنجایی که تالاب قره قشلاق بناب در مسیر مهاجرت پرندگان است و در بحث عبور از این محل امکان انتقال این بیماری وجود دارد، از این رو همواره در تلاش هستیم تا از انتقال این بیماری جلوگیری به عمل آید.

صیاد لطفی اضافه کرد: علیرغم اینکه به جهت بارش‌های کم تالاب قره قشلاق بناب فاقد آب است ولی همچنان پایش می‌کنیم که ورودی پیش نیاید.

این گزارش حاکی است، مسعود گنجپور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه با تمام توان خود و مجموعه شهرستان تلاش خود را برای پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفولانزای حاد پرندگان انجام می‌دهد؛ گفت: در سال ۱۳۹۶ شهرستان آسیب جدی از این ناحیه دید و از ۳۴ واحد مرغداری شهرستان ۳۲ واحد آن درگیر این بیماری بودند و تنها دو مرغداری از این بیماری در امان مانده بودند.

وی افزود: صنعت تولید طیور در کشور بعد از صنعت نفت بزرگ‌ترین صنعت در کشور محسوب می‌شود و اگر بیماری حاد پرندگان را جدی نگیریم از لحاظ بهداشتی و اقتصاد آسیب جدی خواهیم دید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com