عدم اعلام قیمت جوجه یکروزه تا هفته آینده

عدم اعلام قیمت جوجه یکروزه تا هفته آینده
با سلام خدمت فعالین صنعت مرغداری ایران

امیدوار هستم که با تدابیر و تلاش و صبوری فراوان و به عشق تولید و کار و تلاش در تمام امور کاری و کارآفرینی که با تمام همت خود مشغول به آن هستید موفق و پیروز باشید

متاسفانه هر روز و هر ماه و هر سال که تلاش می کنیم تا از دنیایی که با سرعت فراوان در حال پیشرفت و برداشتن قدم های بزرگ رو به تسخیر بازارهای جهانی هست عقب نمانیم، همچنان درگیر مسائل فوق العاده ساده اقتصادی و مدیریتی کشور هستیم که خود بی توجهی به مسائل ساده باعث شده نه تنها جلو نرویم و نه تنها ثابت بمانیم بلکه حتی رو به عقب هم قدم برداریم.

ظاهرا از سوی بعضی از مدیران اینگونه برداشت شده که قیمت های بازار  مخصوصا جوجه یکروزه و گوشت مرغ ناشی از اعلام قیمت بازار از سوی ITPNews می باشد و این شبکه خبری و اطلاع رسانی تخصصی با درج قیمت هایی که از بازار اعلام می شود، موجب شده که قیمت بازار رو به آنچه دیگری توقع دارد نرود و ظاهرا قدرت ITPNews بالاتر از قدرت منطق عرضه و تقاضا هست و علی رغم اعلام سرپرست وزارت جهادکشاورزی مبنی بر اینکه قیمت ها گران نیست بلکه واقعی هست، این ITPNews هست که باید به عنوان یک رسانه و با ارائه اطلاعاتی که می تواند بازار را طور دیگری نمایش دهد، باعث رفع تمام مشکلات قیمت تمام شده جوجه یکروزه و گوشت مرغ کشور شود.

ظاهرا اینگونه برداشت شده که ITPNews می تواند یک مرغ را با قیمت ثابتی بین ده نفر متقاضی که زمانی هر کدام ده مرغ می خریدند توزیع کند. ظاهرا اینگونه برداشت شده که ITPNews می تواند یک جوجه را بین ده مرغدار که هر کدام خودشان روزی هزار جوجه خریداری می کردند توزیع کند .

به هر حال با درک شرایط فعلی ظاهرا این اندیشه وجود دارد که ITPNews می تواند با دستی بالاتر از دست قدرت عرضه و تقاضا قیمت ها را تغییر دهد و یا مشکلات ورود نهاده و توزیع غیرقانونی آن توسط بعضی از تشکل ها و انجمن ها موجبات تعدیل قیمت جوجه ، تخم مرغ و گوشت مرغ در بازار شود.

ما در این راستا تصمیم گرفته ایم که اگر کاری از دست ما بر میآید دریغ نکنیم و آن را انجام دهیم. بنابراین با عدم اعلام قیمت در یک هفته آینده نگاه می کنیم که عدم اعلام قیمت و نمایش قیمت بازار موجب تغییری در روند عرضه و تقاضا و قیمت بازار خواهیم شد و آن را به سمت قیمت هدفی که مدیران توقع دارند می برد یا خیر ؟

امیداست زاویه نگاه مدیران به قدرت شفاف سازی رسانه ها تغییر کند و به این باور برسند که صداقت و شفافیت در اعلام بازار قطعا بازوی حمایتی آنها در تعدیل قیمت ها خواهد بود.

علی حسینی
صاحب امتیاز و مدیرمسئول
ITPNews
 
نظرات شما
  •  

    شیرازی گفت : ۰۲/۰۲/۲۴

    با سلام وخدا قوت جناب مهندس - قیمت دستوری برای هرچیزی من جمله جوجه و مرغ معامله دوسر باخت هست این رو علم اقتصاد و تاریخ به ما ثابت کرده پس مسوولین محترم اگر یادتان باشه بهمن 1401 قیمت جوجه میانگین 5 هزار تومان بوده که حداقل اون ماه مزارع مادر1000 میلیارد ضرر کردند حال مابقی ماه ها پیش کش - هیچی دلش نمی خواد به مردم اجحاف بشه تولید ومصرف مکمل هم هستند و این نتیجه افراط وتفریط هست -وزارت جهاد مگر وظیفه خرید تضمینی محصولات کشاورزی جز وظایفش نیست پس چرا وچرا وچرا .....خواستم بگم حرف زیاده وهمه هم بهتر ازمن می دانند .خود اقایون مسوول بهتراز ما می دانند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com