عرضه مرغ منجمد تیر خلاصی به صنعت مرغداری

عرضه مرغ منجمد تیر خلاصی به صنعت مرغداری
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از افت ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۲هزار و ۷۰۰تومان است.
عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته نوسانات منفی داشته است، گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.
به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.
حجت ازدیاد عرضه را دلیل اصلی افت قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه جوجه ریزی دی در هفته اول اسفند به بازار عرضه می‌شود، از این رو به دلیل رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به سال قبل و نبود تقاضا، قیمت مرغ با روند نزولی در بازار روبرو شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه ریزی واحد‌های مرغداری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: طی سال‌های گذشته از ابتدای اسفند با کشش بازار مواجه بودیم که متاسفانه این موضوع تاکنون رخ نداده است که این امر در کنار کاهش نسبی تقاضا در اواسط هفته منجر به افت قیمت مرغ شده است.
وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت مرغ تا روز چهارشنبه در بازار ادامه یابد و مجدد در اواخر هفته به نرخ ۱۳ هزار تومان می‌رسد.
به گفته حجت، با توجه به حجم تولید و رشد جوجه ریزی نسبت به سال‌های قبل پیش بینی می‌شود که حداکثر قیمت مرغ ۱۴ هزار تومان باشد.
این مقام مسئول درباره اینکه همانند سال قبل احتمال افزایش قیمت مرغ به مرز ۲۰ هزار تومان وجود دارد، بیان کرد: با وجود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در دی و ۱۴۰ میلیون قطعه در بهمن، دیگر همانند سال گذشته افزایش قیمت نخواهیم داشت و در صورت ازدیاد تقاضا حداکثر قیمت ۱۵ هزار تومان خواهد بود.
حجت قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.
التهاب قیمت ذرت در بازار
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: در حال حاضر وضعیت کنجاله سویا مناسب است و در خصوص ذرت با مشکل مواجه هستیم.
به گفته حجت، با توجه به پیک‌مصرف دان در ایام‌پایانی سال، عدم‌ارسال بار برای تولیدکننده موجب شده تا مرغدار چاره‌ای جز تامین نهاده با نرخ‌های بالا از بازار آزاد نداشته باشد.
وی ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع نهاده دامی به مرغداران و مدیریت بازار کند، در شرایطی که بازار به علت تاخیر در حمل و نقل با کمبود روبروست، مرغداران مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد نیستند.
حجت قیمت هر کیلو ذرت برای مرغدار را یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در بازار آزاد هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.
نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد در بازار نداریم، اظهار کرد: اگر پشتیبانی امور دام بخواهد مرغ‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها را در بازار شب عید تزریق کند، این امر با توجه به حجم تولید تیر خلاصی برای صنعت مرغداری کشور محسوب می‌شود چرا که مرغ گرم به میزان کافی وجود دارد و قیمت‌های فعلی این موضوع را نشان می‌دهد.
وی در پایان تصریح کرد: اگر قیمت مرغ در ایام‌پایانی سال و بازار شب عید به بالای ۱۶ هزار تومان‌برسد، شرکت پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولیدکننده باید اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار کند، در غیر این صورت بر زیان تولیدکننده افزوده می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com