فرمولاسیون تابستان خود را هم اکنون انجام دهید

فرمولاسیون تابستان خود را هم اکنون انجام دهید
به محض شروع بالا رفتن دما فرمول تابستانی خوراک باید اجرا شود.
تابستان در نیم کره شمالی کره زمین با سرعت نزدیک می شود و اکنون بهترین زمان برای آماده کردن فرمول خوراک "تابستانی" برای کمک به حیوانات، به ویژه حیوانات تک معده ای است که بتوانند با استرس گرمایی مقابله کنند. جدا از کارهای مهمی که در زمینه تسهیلات و مدیریت انجام می شود، امروزه روش های تغذیه ای موفقی برای کاهش گرمای تولیدی داخلی اجرا می شود. این امر از چهار طریق مهم  و عمده انجام می شود.

1- افزایش تراکم انرژی جیره
افزایش تراکم انرژی جیره مستلزم افزایش استفاده از روغن ها و چربی ها است. افزایش انرژی جیره باید متناسب با افت مورد انتظار در خوراک مصرفی باشد اما از آن جایی که خوراک مصرفی می تواند در طول موج گرما 50 درصد کاهش داشته باشد، چنین افزایشی در انرژی جیره غذایی نامناسب می باشد. پیشنهاد می شود که با میزان های دقیق که بستگی به قابلیت های تولید خوراک و سطح انرژی خوراک ها دارد، انرژی جیره غذایی 10 تا 20 درصد افزایش یابد.

2- کاهش فیبر جیره غذایی
فیبر، در میان همه مواد مغذی، یکی از موادی است که بیشترین گرما را در زمان هضم و متابولیزه شدن دارد.
در نتیجه، کاهش خواص فیبر در طول فصل تابستان شیوه ای عملی است اما این روش درست و کاربردی نیست زیرا اگر فیبر به میزان کافی وجود نداشته باشد، تبدیل به مشکل یبوست می شود. در نتیجه تعادل بهتر میان منابع فیبردار بهتر از کاهش فیبر خام در جیره غذایی است.

3- کاهش پروتئین خام
زیاد بودن پروتئین در جیره غذایی مستلزم آن است که انرژی مصرف شود و پروتئین از بدن خارج شود. در نتیجه، میزان بالای پروتئین در جیره غذایی در طول تابستان در نامتناسب شدن خوراک مصرفی و کاهش آن نقش دارد.
با توجه به تطابق خواص آمینواسیدها با نیازهای واقعی حیوان، می توان نیاز به پروتئین بیشتر را کاهش داد. استفاده از اسیدهای آمینه کریستاله در فرمولاسیون تابستانی کمک بزرگی است. کاهش دو درصدی پروتئین خام در جیره غذایی باید فقط به دست متخصصان شایسته انجام شود زیرا ممکن است آمینواسیدهای فرمولاسیون بسیار نامتوازن شوند.

4- مکمل ها
تعدادی از مکمل ها یا ترکیبات هستند که می توانند مقاومت در برابر استرس گرمایی را افزایش دهند. بر اساس تکنولوژی کنونی خوراک که در هر فارم پیاده می شود، متخصص تغذیه حاذقی باید بتواند آنها را برای هر نقطه ای از دنیا تشخیص دهد.
در نتیجه، فرمول تابستانی خوراک باید به محض بالا رفتن دما اعمال شود تا مطمئن شوید که حیوانات مواد مغذی مناسب دریافت می کنند تا مشکلات مرتبط با خوراک به حداقل برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com