فروش مرغ در کرمانشاه نصف شد

فروش مرغ در کرمانشاه نصف شد
 اردیبهشت امسال بود که با اصلاح نظام یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی، قیمت مرغ جهش پیدا کرد و دولت رقم مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان را برای فروش هر کیلو مرغ اعلام کرد.

اگرچه بعد از مدتی با کاهش استقبال مردم از خرید مرغ، قیمت آن به کمتر از قیمت مصوب و حتی به زیر 50 هزار تومان رسید، اما حالا چند وقتی است قیمت مرغ در بازار به بیش از قیمت مصوب و تا 65 هزار تومان رسیده که همین امر به کاهش قدرت خرید مردم دامن زده، طوری که رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه از کاهش 50 درصدی فروش مرغ در بازار خبر می دهد.

میثم غلامی با اشاره به کاهش قابل توجه فروش مرغ در بازار، اظهار کرد: این کاهش فروش از زمان آزاد شدن قیمت‌ها و حذف ارز یارانه‌ای رخ داده و اکنون فروش مغازه‌ها به نصف رسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته یک واحد صنفی به طور میانگین روزانه حدود ۱۵۰ کیلوگرم مرغ می‌فروخت، یادآور شد: این میزان اکنون به زیر ۱۰۰ کیلوگرم و حتی تا ۷۰ کیلوگرم در روز رسیده است.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه، کاهش خرید مردم که عمدتا ناشی از بالا رفتن قیمت است، باعث شده برخی واحدهای صنفی عرضه مرغ به دلیل نداشتن درآمد کافی درخواست لغو پروانه بدهند، زیرا دیگر فعالیت کردن برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

غلامی درباره وضعیت کنونی بازار مرغ در کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه کمبودی در بازار وجود ندارد، ادامه داد: از آنجایی که در کنار مرغ گرم، مرغ منجمد نیز عرضه می‌شود، کمبودی در بازار نداریم و مرغ به اندازه کافی به صورت روزانه بین واحدها توزیع می‌شود.

غلامی در پایان از فعالیت حدود ۳۰۰ واحد صنفی عرضه مرغ دارای مجوز در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com