فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ کشور در زرندیه

فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ کشور در زرندیه
بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ کشور با تولید سالانه سه هزار قطعه،در شهرستان زرندیه فعالیت می کند.
این مجتمع تولیدی علاوه بر تامین بخش مهمی از نیاز کشور به گوشت و دیگر فرآورده های شتر مرغ، در زمینه ارز آوری و اشتغالزایی هم نقش موثری را ایفا می کند اما برخی مشکلات باعث شده در حال حاضر با یک سوم ظرفیت خود فعالیت کند.
مدیرعامل مجتمع تولید و پرورش شتر مرغ شهرستان زرندیه گفت: این مجتمع در سال ۸۳ فعالیت خود را در زمینی به مساخت ۵۰۱ هکتار آغاز کرده است.
حسنلویی افزود: کار پرورش و تولید شترمرغ در ۹۷ واحد این مجتمع در حال انجام است که زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر نیز ایجاد شده است.
وی گفت : ظرفیت اسمی مجتمع برای پرورش و نگهداری ۲۹ هزار و 100 قطعه از این پرنده است که به علت حمایت نکردن و در اختیار قرار دادن نهاده های دامی هم اکنون هفت هزار پرنده نگهداری می شود.
مدیرعامل این مجتمع گفت: برای جذب نیروی انسانی ، اشتغال پایدار و افزایش برنامه های تولید؛ تغییر نام مجتمع به شهرک تولیدی ضرورت دارد و در این راستا پیگیری و مکاتبات فراوانی نیز شده است.
حسنلویی تخصیص نیافتن نهادهای دامی  ،  نبود آب تصفیه و حمایت نکردن  جدی  بخش  دولتی  را  از  دلایل  رکود  در  واحدهای تولیدی عنوان کرد و  گفت : مجتمع تولیدی پرورش شتر مرغ در زرندیه هم اکنون با ۳۶ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند که با توجه مسئولین می توان، علاوه بر ارتقا به جایگاه واقعی خود، در تولید و فرآوری محصولات این پرنده نیز زبانزد در کشور شود .

.یکی از تولیدکنندگان این مجتمع نیز گفت : شترمرغ در یک سال دستکم ۸۰ تخم می گذارد که با تبدیل نیمی از آن به جوجه، مزایای سرمایه گذاری و ارزش افزوده  آنها نسبت به سایر دام ها را چند برابر کرده است.
بحرینی راه اندازی سالن های تولید جوجه شترمرغ در واحد خود را گامی اساسی برای خودکفایی  در  پرورش و تولید اینگونه از ماکیان بیان و افزود: محصولات این پرنده قابلیت صادرات در کشور دارد و می توان با توجه بیشتر به این صنعت، زمینه های تولیدات بیشتر را در این مجتنع فراهم آورد
 تولید چرم، پر، گوشت و تخم شتر مرغ قابلیت صادرات دارد و با حمایت مسئولین می توان این مجتمع را به ظرفیت صد در صدی خود نزدیک کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com