فیلم گزارش خبری شبکه دو سیما / ضرر مرغداران را جبران می‌کنیم

دانلود
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه تولید کشور بر اساس برنامه ریزی انجام می‌شود، گفت: تولید به ویژه در بخش کشاورزی مراحل مختلفی دارد و بر اساس منابع مالی و منابع نهاد‌ها برنامه ریزی می‌شود و کار به طور منظم و بر اساس اصول، پیش می‌رود.
حسن عباسی معروفان افزود: حدود 117 میلیون تن در سال 1398 تولید محصولات کشاورزی اعم از لبنی، پروتئینی، زراعی و باغی داشتیم در حالی که در سال 1357، این رقم کمتر از 30 میلیون تن بود.

وی با اشاره به اقلیم بیابانی، نیمه بیابانی و خشک کشور اضافه کرد: در تولید ذرت که بالای 60 درصد نهاده‌های ما را باید تامین کند، تولید زیادی نداریم و حتما باید آن را وارد کنیم.
عباسی افزود: تامین این نهاده با ارز است و مرتب و به صورت ماهانه حدود یک میلیون تن توسط بخش خصوصی و بخشی از آن هم توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی وارد کشور می‌شود.
وی اضافه کرد: در مقاطعی، برخی بازار‌های جهانی بسته می‌شود و ارسال این نهاده‌ها دچار وقفه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در پایان سال 98 برای تولید 2 میلیون و 500 هزار تن مرغ برنامه ریزی شده بود و به عللی از جمله عید نوروز، ماه مبارک رمضان و پیک‌های مصرف، حدود 20 تا 25 میلیون تن جوجه ریزی اضافه انجام شد تا مرغ بیشتری تولید شود، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مصرف، واردات نهاده‌ها دچار تنش نسبی شد که اکنون به روال عادی خود برگشته است.
عباسی افزود: مرغ داران بیش از 90 درصد نهاده‌های خود را پیش از جوجه ریزی تامین می‌کنند و ممکن است حدود 10 درصد کمبود داشته باشند.

وی ادامه داد: قیمت رسمی ذرت، اکنون 1500 تومان در بندر و 1750 تومان در مراکز استان هاست، اما قیمت قبلی آن 1350 تومان در بندر و 1600 تومان در مراکز استان‌ها بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره نامه اتاق تعاون به وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لغو مجوز صادرات 50 هزار تن خوراک دام و طیور گفت: مصوبه 7 هزار تن را داشتند، اما در این موقعیت، کج سلیقگی است که با وجود نیاز داخلی، صادرات نهاده‌ها انجام شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: تولید مواد لبنی و کشاورزی در کشور به حدی است که علاوه بر تامین نیاز داخل، مازاد هم داریم.

آقای عباسی افزود: در طول سال گذشته بیش از 10 میلیون لیتر شیر تولید شده و این رقم بیش از نیاز کشورمان است و برخی از این تولید، به شیر خشک تبدیل می‌شود که اخیراً مجوز صادرات 20 هزار تن شیر خشک داده شده و قرار است شیر‌های مازاد به صورت تضمینی خریداری شود.
وی با تاکید براینکه آرامش خوبی برای عرضه گوشت مرغ در بازار داریم، گفت: تولید مرغ در سال 1398 در حدی بود که علاوه بر تامین نیاز داخل، مازاد هم داشت و صادر شد.

عباسی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه دولت، قیمت مرغ 12 هزار و 900 تومان باید باشد، افزود: در شش ماه گذشته به علت تولید زیاد، قیمت مرغ زیر نرخ این مصوبه بود.
وی اضافه کرد: به تولیدکنندگان مرغ اطمینان دادیم که نگران نباشند، زیرا ضرر آن‌ها از طریق صادرات و ذخیره سازی، جبران می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در یک سال گذشته 42 هزار تن مازاد تولید مرغ را خریداری کردیم این در حالی است که همین میزان را فقط در 35 روز گذشته خریداری کردیم.
عباسی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بسته شدن تالار‌های پذیرایی و رستوران ها، مصرف گوشت مرغ, 35 درصد کاهش یافت به همین علت، این تولید مازاد را جمع آوری و ذخیره کردیم تا تولیدکنندگان، ضرر نکنند.

وی افزود: 25 هزار تن گوشت مرغ منجمد و 15 هزار تن گوشت قرمزمنجمد وارداتی برای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است و کارگروه تنظیم بازار استانی مشخص می‌کند در کدام فروشگاه‌ها توزیع شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: گوشت قرمز وارداتی در بسته‌های 1.5 و 2 و 2.5 کیلو به قیمت هر کیلو 38 هزار تومان به فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و آن‌ها هم کیلویی 42 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌کنند.
عباسی ادامه داد: مرغ را هم کیلویی 11 هزار و 600 تومان به فروشگاه‌ها می‌فروشیم و آن‌ها موظفند آن را به قیمت 12 هزار تومان بفروشند.

وی افزود: از هفته پیش توزیع این اقلام و فروش آن از یکم اردیبهشت آغاز شد.

عباسی گفت: پارسال گوشت منجمد سبک و سنگین واردات زیاد داشتیم، اما در سال 98 این واردات به حداقل ممکن رسید و در گوشت مرغ، کاملاً واردات قطع شد و امسال هم همه ذخایر راهبردی خود را از تولید داخلی جمع کردیم.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است تا گوشت قرمز وارداتی را از مسیر‌های جنوب غربی قطع کنیم، افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان، ذخایر راهبردی را از محل تولید داخل تامین خواهیم کرد.

عباسی اضافه کرد: در حدود 900 هزار تن نیاز داریم که پیش بینی شده است امسال بیش از این میزان در داخل تولید شود.
 
نظرات شما
  •  

    بهرام گفت : ۹۹/۰۲/۰۳

    بخدا من حیران شدم که این باصطلاح مدیران آیا باندازه کودک سه ساله سواد و فهم دارند یا اینکه قصد دشمنی و صربه زدن مستقیم به تولیدکننده را دارند،نتیجه سیاستهای کثیف و غیرمسئولانه اینها باعث نابودی بخش عمده سرمایه درگردش مرغداران شد و خوب شد کرونا آمد که همه چیز را گردن کرونا بیندازند،انشااله مرغی را که با پول مرغدار زحمت کش بر سرسفرههایشان بردند سرطان و کرونا بشود برای خودشان و عزیزانشان،لعنت به بیسوادیشون،لعنت به سیاست هاشون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com