قیمت تخم مرغ متعادل است

قیمت تخم مرغ متعادل است
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار کشور، قیمت منطقی هرکیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری را حدود 4000 تومان اعلام کرد و گفت: بتازگی با افزایش میزان مصرف و روند مناسب صادرات، نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها متعادل شده است؛ با این حال باید با گرانفروشان برخورد شود.
رضا ترکاشوند افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 4000 تومان در محل مرغداری عرضه می شود که نسبت به دو هفته گذشته حدود 200 تومان افزایش قیمت را نشان می دهد.
به گفته وی، البته در برخی استان ها نرخ متوسط خرید تخم مرغ در محل مرغداری ها 3700 است.
وی، با غیرواقعی دانستن قیمت 4500 تومانی هر کیلو تخم مرغ در محل مرغداری های کشور که توسط اتحادیه صنف فروشندگان پرنده ماهی اعلام شده است، افزود: قیمت تخم مرغ در محل مرغداری های کشور با این نرخ مبادله نمی شود.
ترکاشوند، نرخ 4000 تومانی برای هر کیلو تخم مرغ که در محل مرغداری عرضه می شود را گران ندانست و گفت: این قیمت واقعی مبتنی بر هزینه های تمام شده تولید است.
بررسی بازار تخم مرغ در بازار خرده فروشی نشان می دهد اکنون هر کیلو تخم مرغ به نرخ 5500 تومان به فروش می رسد.
وی در این رابطه گفت: سازمان تعزیرات و بازرسی کشور باید فاصله قیمت بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که بین 1000 تا 2000 تومان است را پیگیری کرده و با گران فروشان برخورد کنند.

صادرات 68 هزار تن تخم مرغ در هشت ماه
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار درباره صادرات این محصول نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 68 هزارتن تخم مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و افغانستان صادر شده است و روند مطلوبی را سپری می کند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته حدود 920 هزارتن تخم مرغ از حدود 1700 واحد مرغ تخمگذار در کشور تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد که امسال پیش بینی می شود رقم تولید به 930 هزارتن برسد.
هم اکنون سرانه مصرف تخم مرغ در ایران حدود 191 عدد است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com